برگزاری رزمایش مشترک روسیه و بلاروس

کدخبر: ۵۴۹۱۵۲
اقتصادنیوز: واحدهای نیروهای هوایی روسیه و بلاروس به منظور افزایش قابلیت‌های دفاعی رزمایش مشترکی را آغاز کردند.
برگزاری رزمایش مشترک روسیه و بلاروس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت دفاع بلاروس دوشنبه اعلام کرد که هدف از این رزمایش هوایی و تاکتیکی افزایش قابلیت همکاری نیروهای مسلح در انجام امور رزمی است. یک واحد از نیروهای هوافضای روسیه نیز در این رزمایش شرکت دارد.

درخواست «مک کارتی» از بایدن درباره اوکراین

اسپوتنیک گزارش داد، وزارت دفاع بلاروس افزود: قرار است ماموریت‌های زیادی در این رزمایش تمرین و تکمیل شود. این ماموریت‌ها شامل شناسایی هوایی، گشتزنی مشترک هوایی در مرزهای دو کشور، حمایت هوایی از نیروهای زمینی، انتقال هوایی نیروهای زمینی، تخلیه محموله‌های باری و انتقال زخمی‌هاست.

بنا به اعلام وزارت دفاع بلاروس، تمام پایگاه‌های هوایی نیروهای مسلح این کشور در طول این رزمایش مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این رزمایش که از امروز دوشنبه شروع شده است، تا اول فوریه (۱۲ بهمن) طول خواهد کشید.

آندری جود معاون وزیر دفاع بلاروس پیشتر گفته بود که در آینده رزمایش دیگری به نام «شمشیر اتحادیه ۲۰۲۳» با روسیه برگزار خواهد شد.

واکنش دمشق به تحریم بخش بهداشت و درمان سوریه ازسوی آمریکا

شورای امنیت بلاروس یکشنبه اعلام کرد، رزمایش مشترک نیروی هوایی این کشور با روسیه صرفا جنبه دفاعی دارد و بر ماموریت‌های شناسایی و نحوه خنثی کردن حمله احتمالی متمرکز است.

بلاروس همچنین هشدار داد، برای هرگونه «اقدامات تحریک‌آمیز» از سوی اوکراین «آماده» است زیرا فعالیت‌های نظامی در بلاروس موجب ایجاد ترس جدید در کی‌یف و غرب شده که روسیه ممکن است از سرزمین متحد خود برای انجام یک حمله زمینی جدید به اوکراین استفاده کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید