وزارت خارجه آلمان اعلام کرد؛

اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی موانع حقوقی دارد

کدخبر: ۵۴۹۹۷۲
اقتصادنیوز: وزارت خارجه آلمان گفت: ما همیشه خاطر نشان کرده‌ایم که قرار گرفتن در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا نه فقط با موانع سیاسی بلکه با موانع حقوقی روبرو است.
اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی موانع حقوقی دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت خارجه آلمان روز جمعه ضمن اشاره به اینکه ایده قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی» اتحادیه اروپا منتفی نیست موانع حقوقی در این مسیر را یادآوری کرد.

اختلاف بر سر قرار دادن سپاه در لیست تروریسم بالا گرفت

«کریستوفر برگر»، سخنگوی وزارت خارجه آلمان در یک نشست خبری در برلین گفت: موضع ما این است که چنین اقدامی از لحاظ سیاسی با عقل جور در می‌آید و وزیر خارجه‌مان چندین بار این موضوع را مورد تأکید قرار داده است. با این وجود ما همیشه این را خاطر نشان کرده‌ایم که قرار گرفتن در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا نه فقط با موانع سیاسی بلکه با موانع حقوقی روبرو است.

اظهارات سخنگوی دستگاه دیپلماسی آلمان یک روز بعد از ان مطرح شد که پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های «تروریستی» اتحادیه اروپا شد. مصوبات پارلمان اروپا الزام‌آور نیستند و تنها در حکم پیشنهاد به شورای اروپا به شمار می‌روند.

شماری از مقام‌های اروپایی از روز گذشته ( پنجشنبه) به عقب‌نشینی‌هایی از مصوبه پارلمان اروپا روی آورده‌اند.سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت: قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی» با موانع حقوقی روبرو است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید