اعتراف یک مقام اوکراینی درباره پهپادهای ایرانی

کدخبر: ۵۵۰۱۹۱
چیژفسکی گفت که بازرسان در تلاش هستند تا مشخص کنند که چرا پهپادهای روسی و ایرانی مشابه هستند و محل ساخت آنها را مشخص کنند.
اعتراف یک مقام اوکراینی درباره پهپادهای ایرانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، از اسپوتنیک، رسانه های اوکراینی به نقل از ایوان چیژفسکی، کارمند دفتر دادستان کل اوکراین گزارش می دهند که بازرسان اوکراینی نمی توانند به طورموثق، منشا پهپادهای انتحاری مورد استفاده روسیه در اوکراین را که گفته می شود ساخت ایران است، تأیید کنند.
کانال سوسپیلنیه به نقل از وی گفت: "ما هنوز نمی توانیم بگوییم که این هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ایران است. تحقیقات مقدماتی در حال حاضر در جریان است. این تحقیقات سریع انجام نخواهد شد."

روسیه یک جنگنده پیشرفته اوکراین را ساقط کرد

به گفته دادستان، یک بررسی در مقیاس بزرگ با شرکت کارشناسان رشته های مختلف لازم است. چیژفسکی گفت که بازرسان در تلاش هستند تا مشخص کنند که چرا پهپادهای روسی و ایرانی مشابه هستند و محل ساخت آنها را مشخص کنند.

اما این کار به دلیل آسیب دیدن علامت گذاری روی جزئیات دستگاه ها با مشکل مواجه می شود و خود محققین علامت های حفظ شده را غیر قابل اعتماد می دانند.

مسکو و تهران بارها اتهامات غرب را رد کرده اند و ادعا می کنند که ایران پهپادهای روسیه را برای عملیات نظامی در اوکراین تامین می کند. همانطور که سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، تمام این اظهارات ثابت نشده است.

کرملین همچنین اعلام کرد که اطلاعاتی درباره تسلیحات ایرانی در اختیار ندارد. به گفته سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور دیمیتری پسکوف، تجهیزات روسی با نام های روسی در این عملیات ویژه استفاده شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید