سازمان ملل سئول و پیونگ‌یانگ را مسوول نقض آتش بس دانست

کدخبر: ۵۵۱۱۷۰
اقتصادنیوز: فرماندهی سازمان ملل به این نتیجه رسید که کره شمالی و کره جنوبی با ارسال پهپادها به حریم هوایی یکدیگر در دسامبر گذشته، توافق آتش‌بس را نقض کرده‌اند.
سازمان ملل سئول و پیونگ‌یانگ را مسوول نقض آتش بس دانست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، منایع خبری اعلام کردند فرماندهی سازمان ملل متحد در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که کشورهای کره شمالی و کره جنوبی با ارسال پهپادها به حریم هوایی یکدیگر در دسامبر گذشته، توافق آتش بس امضا شده در سال  ۱۹۵۳ را نقض کرده اند.

روسیه به ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین واکنش نشان داد

در ۲۶ دسامبر، گروهی از پهپادها که ادعا شد متعلق به کره شمالی بودند وارد حریم هوایی کره جنوبی شدند . کره جنوبی سعی کرد این پهپادها را ساقط کند و جنگنده و بالگرد های خود را به پرواز درآورد. در این میان یک جنگنده سبک کی ای-ا کره جنوبی هنگام برخاستن از زمین دچار سانحه شده و سقوط کرد. در پاسخ، سئول تصمیم گرفت پهپادهای خود را به حریم هوایی کره شمالی بفرستد.

فرماندهی سازمان ملل تیم ویژه ای را برای بررسی این حادثه تشکیل داد و به این نتیجه رسید که هر دو طرف توافق آتش بس را نقض کرده اند.

تحریم‌های جدید ایران علیه اتحادیه اروپا و انگلیس

بر اساس گزارش ها، ژنرال پل لاکامرا، فرمانده فرماندهی سازمان ملل، به دلیل نگرانی از تنش با دولت کره جنوبی،در انتشار این گزارش تعلل کرده است.

فرماندهی سازمان ملل متحد یک نیروی چند ملیتی به رهبری آمریکا است که در طول جنگ کره در سال های ۱۹۵۰-۱۹۵۳ ایجاد شد. هدف اصلی آن حفظ توافق آتش‌بس میان سئول و پیونگ یانگ پس از جنگ و رفع موانع دیپلماتیک میان دو کشور بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید