تکرار ادعای ضدروسی نخست‌وزیر انگلیس

کدخبر: ۵۵۱۲۱۳
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر انگلیس با تکرار ادعای عقب‌نشینی روسیه از اوکراین، در تداوم سیاست‌های جنگ‌طلبانه لندن بر لزوم افزایش حمایت‌های تسلیحاتی از کی‌یف تاکید کرد.
تکرار ادعای ضدروسی نخست‌وزیر انگلیس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نخست وزیر انگلیس با تکرار ادعای عقب‌نشینی روسیه از خاک اوکراین، در تداوم سیاست‌های جنگ‌طلبانه لندن بر لزوم افزایش حمایت‌های تسلیحاتی از کی‌یف تاکید کرد.

خنثی‌سازی حمله تروریستی به یک دادگاه / عاملان انتحاری دستگیر شدند

ریشی سوناک این مطلب را روز چهارشنبه در تماس با رهبران آمریکا، فرانسه، آلمان و ایتالیا مطرح کرد. دفتر نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه‌ای در این باره نوشت که سوناک از تصمیم متحدان غربی برای ارسال تانک به اوکراین استقبال و اعلام کرد که لندن نیز قصد دارد اوکراین را به تانک‌های انگلیسی چلنجر ۲ مجهز کند.

نخست وزیر انگلیس ادعا کرد: اکنون آشکار است که روسیه درحال عقب‌نشینی است و دریچه‌ای برای شرکای بین‌المللی وجود دارد که تلاش‌ها را برای تامین صلح پایدار در اوکراین سرعت بخشند. او بر همین اساس «از متحدان خواست تا حمایت‌های تسلیحاتی خود را در هفته‌ها و ماه‌های آینده تشدید کنند.»

سوناک هفته پیش در تماس تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین گفته بود که این کشور در ادامه حمایت از کی‌یف، تانک‌های چلنجر ۲ به اوکراین ارسال خواهد کرد. منابع آمریکایی هم اعلام کرده‌اند که دولت بایدن ممکن است تا ۵۰ فروند تانک سنگین ام ۱ آبرامز را به اوکراین بفرستد.

خط و نشان روسیه برای کشورهای غربی‌ / نگویید ما به شما هشدار نداده‌ایم

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: این کمک نظامی شامل "یک گردان تانک" است که از ۳۰ تا ۵۰ فروند تشکیل شده است. همچنین رسانه‌های آلمانی به نقل از منابع آگاه گزارش دادند که پس از ماه‌ها بحث و گفت‌وگو صدراعظم آلمان تصمیم گرفته است یک گروه از تانک‌های لئوپارد ۲ ای۶ را به اوکراین ارسال کند.

این درحالیست که ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دیروز (سه شنبه) اعلام کرد: متحدان غربی باید برای مقابله با حملات روسیه، سلاح‌های سنگین‌تری در اختیار اوکراین قرار دهند. دبیرکل ناتو در بازدید از برلین اظهار کرد : تنها راه دستیابی به صلح پایدار این است که این موضوع را برای پوتین روشن کنیم که او در این جنگ پیروز نخواهد شد. وی ضمن بیان این اظهارات نتیجه گرفت: بنابراین ما باید سامانه‌های پیشرفته‌تری را در اختیار اوکراین قرار دهیم.

روسیه پیشتر هشدار داده بود که تحرکات غرب (ارسال تانک و تجهیزات جنگی پیشرفته) ممکن است به واکنش این کشور در استفاده از سلاح‌های قوی‌تر منجر شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید