واکنش به خاطرات آیت الله هاشمی

عبداللّه نوری: هرگز از هیچکس تقاضای حل مشکل و یا تخفیف زندان و یا آزادی از زندان نداشته‌ام

کدخبر: ۵۵۱۹۶۴
عبداللّه نوری نوشت: لازم است تأکید نمایم که در مدت ۳ سال زندان، هرگز از "هیچکس" تقاضایی تحت عنوان حل مشکل و یا تخفیف زندان و یا آزادی از زندان نداشته‌ام تا آنجا که حتی برادر عزیزم مرحوم علیرضا را هم از پیگیری‌های دلسوزانه‌ای که داشت و گاه در ملاقات‌ها بیان می‌کرد نهی کردم.
 عبداللّه نوری: هرگز از هیچکس تقاضای حل مشکل و یا تخفیف زندان و یا آزادی از زندان نداشته‌ام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، عبداللّه نوری در کانال تلگرامی خود نوشت:

 با سلام و احترام به همراهان ارجمند؛

در پی انتشار روزنوشت‌های تاریخ نهم بهمن‌ماه ۱۳۷۸ مرحوم هاشمی رفسنجانی، متن نامه‌ی کوتاه عبداللّه نوری به محسن هاشمی که پیش از این و در تاریخ سی‌ام مردادماه ۱۴۰۱ برای ایشان ارسال گردیده است، اطلاع‌‌رسانی می‌گردد:

بسمه تعالی

جناب آقای مهندس محسن هاشمی

سلام علیکم

در چند فراز از کتاب خاطرات سال ۱۳۷۸ مرحوم آیت اللّه هاشمی رفسنجانی با عنوان "حضور و انصراف" نوشته شده است که من از طریق برخی دوستان درخواستی برای رهایی از زندان داشته‌ام که با وساطت آن مرحوم اقدامی صورت پذیرد.

لازم است تأکید نمایم که در مدت ۳ سال زندان، هرگز از "هیچکس" تقاضایی تحت عنوان حل مشکل و یا تخفیف زندان و یا آزادی از زندان نداشته‌ام تا آنجا که حتی برادر عزیزم مرحوم علیرضا را هم از پیگیری‌های دلسوزانه‌ای که داشت و گاه در ملاقات‌ها بیان می‌کرد نهی کردم.

ممکن است دوستان از ناحیه‌ی خودشان اقدامات یا پیگیری‌هایی کرده‌اند که هیچ‌گونه ارتباطی به من نداشته است.

عبداللّه نوری

سی‌ام مردادماه ۱۴۰۱

پیام عبدالله نوری به آیت الله هاشمی

این درحالی است که در  خاطرات آیت الله هاشمی در تاریخ  8 بهمن 1378 آمده است؛

۸ بهمن ۱۳۷۸ #خاطره_هاشمی 

آقایان [حسین] مرعشی، [غلامحسین] کرباسچی و [اسحاق] جهانگیری آمدند. پیامی از آقای [عبدالله] نوری داشتند که برای حل مشکل‌اش اقدامی بکنم. فکر می‌کنند، اگر با رهبری ملاقات کنند، مشکل حل می‌شود. آقای کرباسچی گفت، آقای [محسن] کدیور هم اگر بداند که نتیجه می‌گیرد، آماده تقاضای عفو است و گفت، سه روز پیش در زندان به آقای نوری خبر رسیده که شیخ علی تهرانی را به آنجا منتقل می‌کنند و آنها ناراحت شده بودند. بعداً معلوم شده که به بند دیگری برده‌اند. در مورد انتخابات [مجلس ششم] مشورت نمودند و به خصوص در مورد گنجاندن نام افرادی مثل آقایان محمدرضا خاتمی، [برادر رییس‌جمهور] و [مهدی] کروبی، [دبیرکل مجمع روحانیون مبارز] که جواب روشنی به آنها ندادم. گفتم، قبلاً تصمیم‌گیری کنند که می‌خواهند مستقل باشند یا تابع جریان‌ها و  پیشنهاد داشتند که بهتر است، صلاحیت افرادی مثل مهندس [عزت‌الله] سحابی تأیید شود

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید