تلاش کی‌یف برای تحریک ورزش بین‌الملل علیه مسکو

کدخبر: ۵۵۲۲۷۴
اقتصادنیوز: مشاور ارشد زلنسکی پس از آنکه کمیته بین‌المللی المپیک از بررسی راه‌های حضور ورزشکاران روسیه در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خبر داد، این نهاد بین‌المللی را به «ترویج جنگ» متهم کرد!
تلاش کی‌یف برای تحریک ورزش بین‌الملل علیه مسکو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کمیته بین‌المللی المپیک به‌تازگی اعلام کرد که به‌دنبال یافتن راه‌هایی است تا از این طریق ورزشکاران روسیه و بلاروس بتوانند در المپیک ۲۰۲۴ حضور پیدا کنند. ورزشکاران این دو کشور از اواخر فوریه ۲۰۲۲ و پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، از حضور در رقابت‌های بین‌المللی محروم شده‌اند.

درخواست فوری ایران از دولت اوکراین/ اظهارات مشاور زلنسکی مشکوک است

میخائیلو پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در واکنش به این تصمیم در توییتر نوشت: کمیته بین‌المللی المپیک مروج جنگ، کشتار و ویرانی است. آنها ویرانی اوکراین را می‌بینند و در عین حال پلتفرمی به مسکو می‌دهند تا کشتار را ترویج دهد.

وی با تاختن به توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، مدعی شد: آشکار است پولی که روسیه با آن تزویرِ المپیک را می‌خرد، بوی خون اوکراینی‌ها را نمی‌دهد. اینطور نیست آقای باخ؟

پس از آنکه اوکراین با تکرار درخواست‌های بی‌اساس خود درباره منع حضور ورزشکاران روسیه از المپیک، جامعه جهانی را تهییج کرد، کمیته بین‌المللی با انتقاداتی مواجه شد. اوکراین پیش از این نیز، با ادعاهای واهی علیه ایران و در درخواستی که مداخله آشکار سیاست در ورزش بود، خواستار حذف ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شده بود که البته با واکنش و موضع مناسب فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) راه به جایی نبرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید