کی‌یف: با جنگ افزارهای غربی به خاک روسیه حمله نمی‌کنیم

کدخبر: ۵۵۳۴۵۰
وزیر دفاع اوکراین روز یکشنبه وعده داد که کشورش از جنگ افزارهای دریافتی از واشنگتن برای حمله به سرزمین روسیه استفاده نکرده است.
کی‌یف: با جنگ افزارهای غربی به خاک روسیه حمله نمی‌کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از خبرگزاری رویترز، رزنیکوف افزود: ما همیشه رسما به هم پیمانان خود گفته ایم که که از تسلیحات دریافت شده از آنها، برای حمله به خاک روسیه استفاده نخواهیم کرد و تنها یگان های این کشور را هدف قرار خواهیم داد که به صورت موقت در سرزمین های اشغال شده اوکراین استقرار یافته اند.

ایالات متحده روز جمعه به اوکراین قول موشک تازه ای را در بسته کمک نظامی بیش از ۲ میلیارد دلاری خود داد که برد حملات این کشور را تا ۲ برابر افزایش خواهد داد.

به گزارش ایرنا؛ روزنامه کی‌یف ایندیپندنت روز یکشنبه با طرح احتمال برکناری الکسی رِزنیکوف (Oleksii Reznikov) وزیر دفاع اوکراین، نوشت: شاید رئیس اداره اطلاعات ارتش اوکراین، جانشین وی شود.

این تارنما افزود: پایگاه اینترنتی پراودای اوکراین (Ukrainska Pravda) روز یکشنبه به نقل از منابع نظامی و دولتی این کشور نوشت: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین هفته آینده رزنیکوف را از پست خود در وزارت دفاع برکنار خواهد کرد.

بر اساس گزارش منابع مذکور، ، کایریلو بودانُف (Kyrylo Budanov)رئیس سازمان اطلاعات ارتش اوکراین جانشین احتمالی وزیر دفاع خواهد بود.

رزنیکوف در گفتگو با پراودای اوکراین که قرار است بزودی منتشر شود، هر گونه اطلاع از عزل قریب الوقوعش را تکذیب کرد.

در گزارش تارنمای اوکراینی پراودا آمده است: وزیر دفاع احتمال در پست جدیدی به عنوان وزیر دادگستری منصوب خواهد شد، زیرا دفتر ریاست جمهوری اوکراین تردیدی ندارد که او باید در دولت حضور داشته باشد.

دنیس مالیوسکا (Denys Maliuska) وزیر دادگستری کنونی اوکراین به عنوان نماینده کشورش در هیات دیپلماتیک اوکراین در اروپا منصوب خواهد شد.

کی‌یف ایندیپندنت نوشت: وزیر دفاع کنونی اوکراین نقش مهمی در جلب حمایت نظامی غرب از کشورش داشته است.

در اواخر ماه ژانویه، وزارت دفاع اوکراین با یک رسوایی فساد مالی مواجه شد که در نتیجه تعدادی از مقام های ارشد این وزارتخانه اخراج شدند.

روزنامه اوکراینی ZN.UA در ۲۱ ژانویه گزارش داد که وزارت دفاع مقادیر زیادی محصولات غذایی را با قیمت های بالا برای ارتش تهیه کرده است. اداره ملی مبارزه با فساد اوکراین از آن زمان تحقیقاتی را در مورد این طرح ادعایی آغاز کرده است.

رزنیکوف درباره این رسوایی فساد گفت که ممیزی خرید مواد غذایی برای ارتش از ۲۹ ژوئن آغاز شده بود و نتایج اولیه آن در ماه دسامبر نشان می داد که سامانه خرید وزارت دفاع دچار نقص هایی است.

وزیر دفاع در واکنش به گزارش این روزنامه اوکراینی هرگونه تخلف در این زمینه را رد کرد و گفت که هرکس اسناد تدارکاتی را افشا کند مرتکب جرم شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید