گفتگوی برجامی وزیر خارجه قطر با رابرت مالی

کدخبر: ۵۵۴۴۱۹
وزیر امور خارجه قطر امروز پنجشنبه در واشنگتن با رابرت مالی درباره آخرین تحولات در مذاکرات هسته‌ای ایران و همچنین مسائل دیگر مورد علاقه دو طرف گفت‌وگو کردند.
گفتگوی برجامی وزیر خارجه قطر با رابرت مالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر امروز پنجشنبه در واشنگتن با «رابرت مالی»، نماینده آمریکا در امور ایران دیدار کرد. 

خبرگزاری قطر گزارش داد دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و همچنین

زمان یک توافق موقت با ایران فرا رسیده/ جایگزین خوبی برای دیپلماسی وجود ندارد

آخرین دور مذاکرات رفع تحریم‌های وین مردادماه سال جاری در وین برگزار شد اما بعد از آن دچار وقفه شده است.  تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

بایدن در شرایطی سال ۲۰۲۱ بر سر کار آمد که سیاست فشار حداکثری علیه ایران در دستیابی به اهدافش ناکام مانده بود.  این سیاست علاوه بر ناکامی در شکل دادن به یک توافق هسته‌ای جدید، باعث ایجاد تفرقه در روابط میان کشورهای دو سوی آتلانتیک، به خطر افتادن اثربخشی نظام تحریم‌ها به عنوان یکی از ابزارهای اصلی سیاست خارجی آمریکا شد.

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید