به دنبال ارسال کمک های ایران به سوریه

اسرائیل: آماده حمله به محموله‌های کمکی ایران به زلزله‌زدگان سوریه هستیم

کدخبر: ۵۵۴۷۸۷
یک مقام نظامی اسرائیل به ایران نسبت به ارسال تسلیحات به سوریه در پوشش کمک های مرتبط با زلزله هشدار داد و گفت که اسرائیل آماده مقابله به مثل خواهد بود.
اسرائیل: آماده حمله به محموله‌های کمکی ایران به زلزله‌زدگان سوریه هستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، در حالی که نگرانی از احتمال وقوع یک فاجعه انسانی در سوریه بر اثر زمین لرزه مهیب اخیر در این کشور وجود دارد، یک مقام نظامی اسرائیلی اعلام کرد که نگران است ایران تحت پوشش این زمین لرزه و در پوشش کمک به زلزله زدگان، محموله های تسلیحاتی به این کشور ارسال کند.

بنابر گزارش فاکس نیوز، یک مقام نظامی اسرائیل به ایران نسبت به ارسال تسلیحات به سوریه در پوشش کمک های مرتبط با زلزله هشدار داد و گفت که اسرائیل آماده مقابله به مثل خواهد بود.

این مقام اسرائیلی که با خبرگزاری سعودی «ایلاف» گفتگو کرده، مدعی شد که تهران می تواند از این رویداد فاجعه بار به عنوان فرصتی برای نظامی کردن سوریه استفاده کند.

فوری/ تکلیف گرانی بنزین مشخص شد

گفتنی است زمین لرزه مهیبی که بامداد دوشنبه هفته گذشته 10 استان جنوبی ترکیه و 5 استان شمالی سوریه را تکان داده، تاکنون بیش از 25 هزار کشته و بالای 100 هزار زخمی برجا گذاشته و برآوردها حاکی است تعداد قربانیان این زمین لرزه بزرگ می تواند به چند برابر رقم رسمی کنونی برسد.

ایران از نخستین ساعات پس از وقوع این زمین لرزه کمک های امدادی و انسان دوستانه را به ترکیه و به ویژه سوریه گسیل داشته است و در حالی که ترکیه تاکنون کمک های گسترده بین المللی دریافت کرده اما دولت سوریه به دلیل تحریم های آمریکا به جز از همپیمانان خود از جمله ایران و چند کشور دیگر (عراق و روسیه و الجزایر)، کمک بین المللی دریافت نکرده است.

با این حال این مقام نظامی اسرائیلی مدعی شده ایران ممکن است تحت پوشش کمک های ارسالی به زلزله زدگان، محموله های تسلیحاتی به سوریه و حزب الله لبنان ارسال کند.

او مدعی شده:« اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد ایران از وضعیت غم‌انگیز سوریه استفاده خواهد کرد و تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه، سلاح و تجهیزات برای حزب‌الله ارسال خواهد کرد.. اسرائیل آماده حمله به هرگونه تجهیزات یا سلاح در هر نقطه از خاک سوریه است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید