۲ هواپیمای عراقی حامل کمک‌های امدادی در راه ترکیه

کدخبر: ۵۵۵۱۷۵
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه عراق از ارسال ۲ هواپیمای حامل تجهیزات امدادی به مناطق زلزله زده ترکیه خبر داد.
۲ هواپیمای عراقی حامل کمک‌های امدادی در راه ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،‌ «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز دوشنبه از ارسال ۲ فروند هواپیمای حامل تجهیزات امدادی به شهر زلزله زده غازی عنتاب در جنوب ترکیه خبر داد.

برجام و ایران؛ محور رایزنی «جوزف بورل» و وزیر خارجه عربستان

خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد، وی گفت که ۲ هواپیمای حامل کمک های عراق فردا به غازی عنتاب می رسد و شهروندان عراقی که تمایل به بازگشت به کشورشان داشته باشند را باز می گرداند.

سخنگوی وزارت خارجه عراق از شهروندان عراقی خواست از طریق شماره های مشخص شده در وبسایت رسمی سرکنسولگری عراق در غازی عنتاب ارتباط برقرار کنند.

وی همچنین گفت که تاکنون و در پی زلزله در ترکیه فوت ۱۱ شهروند عراقی ثبت شده است.

گفتنی است، با اعلام زلزله ۷.۸ دهم ریشتری بامداد دوشنبه گذشته در شمال غرب سوریه و جنوب ترکیه، دوستان مردم سوریه از جمله ایران، روسیه و عراق باز هم به میدان آمدند و ارسال کمک های انسانی خود به این کشور را آغاز کردند، اما از غربی های مدعی حقوق بشر حتی صدایی هم بلند نشده است.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه هفته گذشته جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه پیش، خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشت و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌ های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌ اند و در این راستا کمک‌ هایی نیز به ۲ کشور شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید