ادعای یک مقام ارشد آمریکایی درباره تبعات همکاری نظامی ایران و روسیه

کدخبر: ۵۵۵۲۱۸
یک مقام ارشد پنتاگون ادعا کرد: افزایش همکاری های نظامی ایران و روسیه تبعات و پیامدهای جدی برای خاورمیانه دارد.
ادعای یک مقام ارشد آمریکایی درباره تبعات همکاری نظامی ایران و روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، "دانا استراول" معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه روز دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری مدعی شد که افزایش همکاری نظامی ایران و روسیه و انتقال غیرقانونی تسلیحات ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین که به طور فعال غیرنظامیان اوکراینی را می کشد، تبعات و پیامدهای جدی برای ثبات و امنیت خاورمیانه دارد.

این مقام پنتاگون ادعا کرد: ما شاهد هیچ تغییری در تمایل یا فعالیت ایران در زمینه انتقال سلاح به حوثی‌ها (انصارالله) نبوده‌ایم.

معاون دستیار پنتاگون بدون اشاره به دخالت های واشنگتن در منطقه و حمایت از ائتلاف سعودی در جنگ یمن مدعی شد: ما حوثی‌ها را بازیگران دارای حسن نیت برای تمدید آتش ‌بس ندیده‌ ایم و آنها حرکت‌های اصیلی در زمینه روند سیاسی انجام نداده‌اند.

استرول به رغم تکذیب ادعاهای آمریکا و غرب از سوی ایران درباره ارسال سلاح به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین ، در تداوم هراس از نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی ایران ادعا کرد که تهران می تواند نحوه استفاده از این سلاح ها در اوکراین را مشاهد و سپس با ایجاد تغییرات و اصلاح، از آنها علیه کشورهای حاشیه خلیج فارس استفاده کند.

این مقام پنتاگون در ادامه ادعاهایش افزود: ما زمان زیادی را صرف تمرکز بر مجموعه کامل تهدیدات ایران کرده ایم و نیروهای آمریکا در عراق و سوریه تحت تهدید مستمر از سوی گروههای متحد و مورد حمایت ایران قرار دارند.

"برادلی کوپر" فرمانده ناوگان پنجم و فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده نیز مدعی شد همکاری آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس موجب توقیف تسلیحات ارسالی از سوی ایران شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید