۴۷ سال قبل در شب ۲۸ شهریور رخ داد؛

تعقیب یک بشقاب پرنده توسط جنگنده های ارتش در آسمان تهران !

کدخبر: ۵۵۵۲۴۰
۴۷ سال قبل در شب ۲۸ شهریور مشاهده یک شیء پرنده ناشناس در آسمان تهران باعث رویارویی ۲ جنگنده اف- ۴ ارتش با آن شد.
تعقیب یک بشقاب پرنده توسط جنگنده های ارتش در آسمان تهران !

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه همشهری در شماره صبح سه‌شنبه خود در گزارشی به قلم محمد کرباسی، خبرنگار حوزه علم، درباره اشیا ناشناسی نوشته که در آسمان آمریکا و کانادا شکار شده اند. آنها البته در این روایت از شبی نوشتند که ۴۷ سال قبل در آسمان تهران دو جنگنده اف ۴ به دنبال شکار یوفو ها بوده اند!

روزنامه همشهری در گفت و گو با اسماعیل میرفخرایی، مجری سرشناس رسانه ملی در دهه های ۶۰ و ۷۰ از قول او درباره پرونده ای جنجالی نوشته است. از ماجرای شکار یک جسم عجیب پرنده در آسمان تهران در سال های قبل!

ماجرای تاریخی یوفوها

یوفوها یا (اشیای ناشناس پرنده) مدت هاست که ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده‌اند. گروهی از دانشمندان آن‌ها را به طور کلی رد می‌کنند. در مقابل اما گروه‌های دیگری وجود دارند که به شدت دیده شدن گاه و بیگاه اشیای ناشناس پرنده را واقعی می‌دانند. این مسئله وقتی جدی تر می شود که در بخش های نظامی و تحقیقاتی کشورهای مختلف بخش ویژه ای برای بررسی یوفوها وجود داشته باشد. چندی پیش اعلام شد که یک دفتر جدید در پنتاگون، مشاهده اشیاء پرنده ناشناس (UFO) را بر عهده می‌گیرد. در دی ماه امسال دفتر اداره کننده اطلاعات ملی (ODNI) پس از یک ماه تأخیر در روز پنجشنبه (۱۲ ژانویه) گزارش غیرمحرمانه سالانه ۲۰۲۲ درباره پدیده‌های هوایی ناشناس را منتشر کرد. این گزارش نشان داد که همچنان وزارت دفاع آمریکا، اشیای پرنده ناشناس یا یوفوها را جدی می‌گیرد. در مجموع این گزارش، حدود ۵۱۰ گزارش طبقه بندی شده از اشیای پرنده ناشناس را پوشش می‌دهد. این سند خاطرنشان می‌کند که اکثریت داده‌ها از افراد نیروی دریایی و پرسنل نیروی هوایی ایالات متحده جمع آوری شده است که اطلاعات را از طریق مراجع رسمی گزارش کرده‌اند. در سازمان فضایی فرانسه هم هنوز یک دفتر ویژه برای بررسی یوفوها وجود دارد. اگر کسی ادعا کند که در آسمان نورهای عجیب دیده است، تیم یوفوشناسان در اینترنت بررسی می‌کنند که آیا این مشاهده در مسیر پرواز هواپیماها اتفاق افتاده است یا نه. آن‌ها می‌توانند مسیر پروازهای تجاری تا بیش از یک هفته پیش از هرلحظه را مشاهده کنند. چندی پیش هم فیل مهایی از آرشیو پنتاگون از حالت محرمانه خارج شد که تقابل جنگنده‌های آمریکا با یوفوها را تأیید می‌کرد.

تعقیب و گریز با یوفوها در تهران

۴۷ سال قبل در شب ۲۸ شهریور مشاهده یک شیء پرنده ناشناس در آسمان تهران باعث رویارویی ۲ جنگنده اف- ۴ ارتش با آن شد؛ هنوز این حادثه پر از رازهای کشف نشده است اما یکی از معتبرترین موارد مشاهده یوفوها در جهان با اسم پرونده اف- ۴ شناخته می‌شود. پرونده مشاهده یوفو در آسمان تهران به خاطر آن که پای نیروهای زبده هوایی و خلبانان جنگنده هم به آن کشیده شد در جهان بسیار حائز اهمیت است که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا را هم به تهران کشاند. در حوالی ساعت ۱۱ شب ۲۸ شهریور سال ۱۳۵۵، عده‌ای در پیچ شمیران و بعدتر سیدخندان و نزدیکی‌های بهشت زهرا شیء مشکوک نورانی را دیدند که ستاد نیروی هوایی را مجبور به واکنش کرد. خلبان های مرکز با ۲ جنگندها ف-۴ بعد از شنیدن دستور، از پایگاه شاهرخی (نوژه) که آن شب پایگاه آماده باش کشور بود به سمت تهران پرواز و سعی کردند شیء پرنده را شناسایی و معدوم کنند. اما موفق نشدند چون پیش از نشان دادن هرگونه عکس العملی متوجه شدند، دستگاه‌های الکترونیکی و مکانیکی‌شان از کار افتاده است. ماجرا آنقدر جدی شد که خلبان‌های آن پرواز را تا مدت‌ها منقلب و گیج کرد. خبر تا آمریکا هم رسید و وزارت دفاع ایالات متحده گزارش محرمان‌های درباره آنچه در آن شب دیده شده بود و چگونگی شکار بشقاب پرنده گزارش دقیقی را منتشر کردند. پس از انقلاب، فیلمی مستند به نام «تهران در ساعت ۲۳» با کارگردانی فتحعلی اویسی و مشاوره اسماعیل میرفخرایی، در شبکه ۲ سیما پخش شد. این فیلم از روی صداها، اسناد و مصاحبه‌هایی با ۱۱ نفر از شاهدان اصلی یوفو در تهران انجام شده بود، ساخته شد. خود شاهدان هم در فیلم حضور داشتند.

یوفوهای آمریکا

محمد کرباسی خبرنگار سرشناس حوزه علم در ادامه گزارش خود درباره اشیای سرنگون شده بر فراز آسمان آمریکا نوشته است: مقام های آمریکا اعلام کرده‌اند که چهارمین شیء ناشناس طی ۸ روز اخیر را در آسمان این کشور سرنگون کرده اند. براساس گزارش الجزیره، شیء جدید که هدف جنگنده‌ها قرار گرفته است شکلی هشت ضلعی با رشته‌هایی آویزان داشته است. نکته قابل توجه درباره این حادثه جدید این است که ارتش آمریکا احتمال بیگانه بودن این شیء ناشناس را رد نکرده است. ژنرال گلن وان‌هرک، مسئول پدافند هوایی ارتش آمریکا در نشست خبری اعلام کرده که نظامیان این کشور نتوانسته‌اند ماهیت ۳ شیء اخیر را تشخیص دهند و بگویند آن‌ها از کجا آمده‌اند. در این نشست او با اعلام اینکه به دلایلی آن‌ها این شیء را مانند مورد اول بالن نخوانده‌اند، گفت: ما بیگانه بودن این اشیاء یا هر توضیح دیگری در این رابطه را رد نمی‌کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید