جنبش ترامپیسم به کجا می رسد؟

استراتژی فیلِ جوان برای مقابله با حملات بی رحمانه ترامپ!

کدخبر: ۵۵۵۸۳۵
اقتصادنیوز: بسیاری از محافظه‌کاران که از جنجال‌های ترامپ و تحقیقات جنایی بی‌شماری که علیه وی در جریان است، امید خود را به کاندیداتوری دسنتس بسته‌اند.
استراتژی فیلِ جوان برای مقابله با حملات بی رحمانه ترامپ!

به گزارش اقتصادنیوز، ران دسنتس، فرماندار فلوریدا از چهره‌های جوان و آینده‌دار حزب جمهوری‌خواه است. او با پرستیژی منحصربه‌فرد توانست تنها در ۴ سال، در بین گزینه‌های احتمالی نامزدی حزب برای انتخابات ۲۰۲۴ قرار گیرد.

یک مداح به ضرب گلوله به قتل رسید

بهمن 1401؛ ماه خروج سرمایه از بورس تهران +نمودار

روسیه شمشیر را از رو بست

تکلیف حقوق کارمندان در سال 1402 مشخص شد

 با وجود توهین‌ها و تمسخرهای ترامپ، ران دسنتس، فرماندار کالیفرنیا می‌داند که نباید وارد درگیری مستقیم شود. اما اگر او، آن طوری که انتظار می‌رود به زودی نامزدی خود را اعلام کند، برخوردش با ترامپ غیر قابل اجتناب خواهد بود.

حمله زشت ترامپ به دسنتس

بنا به گزارش نیویورک‌تایمز، او هفته گذشته در مراسمی با اتفاقی اجتناب‌ناپذیر مواجه شد. حمله‌ای شخصی و زشت از سوی دونالد جی. ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که به نظر می‌رسید باید جواب محکمی به آن داده می‌شد.

شورش فیل ها علیه ترامپ /نسل جدید رهبران وارد می شوند

ترامپ در شبکه اجتماعی خود تلویحا ادعا کرده بود که دسنتس زمانی که در اوایل ۲۰ سالگی معلم بود با دختران دبیرستانی رفتار نامناسبی داشت. هنگامی که خبرنگار از واکنش فرماندار در مورد سخنان ترامپ پرسید، دسنتس با کشیدن نفسی عمیق دست‌هایش را بالا آورد تا سؤال او را قطع کند.

استراتژی متفاوت برای مقابله با ترامپ

 اما دسنتس از دادن جوابی کوبنده طفره رفت. او گفت: من وقتم را صرف عمل به وعده و انجام کار برای مردم فلوریدا و مبارزه با جو بایدن می‌کنم. من وقتم را صرف لکه‌دار کردن وجهه سایر جمهوری‌خواهان نمی‌کنم.

ماه‌ها است که دسنتس استراتژی اجتناب از درگیری با رقیب اصلی خود در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ جمهوری‌خواه را دنبال می‌کند. اما این رویکرد تا چه زمانی کارساز خواهد بود؟

ترامپ هفته‌ها در تلاش است با تمسخر دسنتس با نام‌های مستعار، او را تحریک به واکنش کند. با وجود تشدید حملات لفظی ترامپ در شبکه اجتماعی تروث‌سوشال، دسنتس در نظرسنجی‌ها پیشتاز بوده و بسیاری از رأی‌دهندگان و حامیان مالی حزب، دسنتس را جایگزینی مناسب برای رئیس‌جمهور سابق می‌دانند.

جنبش ترامپیسم به کجا می رسد؟

دسنتس باید تشخیص دهد که هنگام شروع رویارویی با ترامپ، با چه قدرتی حملات او را پاسخ دهد. آیا در آن موقع، توان و امکانات کافی برای مهار توهین‌ها و تهمت‌های رئیس‌جمهور سابق را خواهد داشت؟

درست هفده ماه قبل از رأی‌گیری نامزدی جمهوری‌خواهان، به نظر می‌رسد که آینده جنبش سیاسی ترامپیسم در نبردی بین رئیس‌جمهور سابق 76ساله  و فرماندار ۴۴ساله تعیین خواهد شد.  

ران دسنتس خود را به عنوان وارث جدید و برتر این جریان معرفی و تبلیغ کرده است. نسخه‌ای جوان‌تر، باهوش‌تر و متمرکز بر سیاست و تحصیل نتیجه.

photo_2023-02-15_15-51-45

امید محافظه کاران به دسنتس است زیرا...

بسیاری از محافظه‌کاران که از جنجال‌های ترامپ و تحقیقات جنایی بی‌شماری که علیه وی در جریان است، امید خود را به کاندیداتوری دسنتس بسته‌اند.

دسنتس به عنوان فرماندار یک ایالت کلیدی، توانست با تمرکز بر مسائل داغ و اختلافی فرهنگی، توجه جمهوری‌خواهان و جمعیت فعال حزب را به خود جلب کند. حتی با این حال نیز، تاکنون از حمله به ترامپ و سایر رقبای احتمالی ۲۰۲۴ خودداری کرده است.

اما سبک و منش خویشتن‌داری دسنتس ریسک‌آفرین است. زیرا یکی از اصول اصلی حزب جمهوری‌خواه مدرن در دوران ترامپ، تمایل به مبارزه بی‌رحمانه و خستگی‌ناپذیر است.

در حالی که رئیس‌جمهور سابق نسبت به رعایت سنت ادب و نزاکت در مناظره و جدل بی‌توجه است، برخی از حامیان مالی حزب، نسبت به عملکرد دسنتس در صورت رویارویی با ترامپ مبارزه ابراز نگرانی کرده‌اند.

درگیری لفظی با ترامپ پرهزینه است!

لیام دانِوِن، استراتژیست جمهوری‌خواه گفت: هیچ جمهوری‌خواهی از درگیری لفظی با دونالد ترامپ بی‌خراش و سالم بیرون نیامده است؛ بنابراین تمایل به جاخالی‌دادن و منحرف‌کردن حملات او طبیعی است.

دانِوِن با اشاره به محدودشدن لفاظی‌های ترامپ به شبکه اجتماعی تروث‌سوشال گفت که دوری از توهین‌های ترامپ آسان خواهد بود. اما نمی‌دانیم زمانی که ترامپ و دسنتس مقابل هم قرار بگیرند چه خواهد شد.

زمانی که حمله‌های لفظی ترامپ متوجه دموکرات‌ها بود، با شادی و تشویق محافظه‌کاران روبرو می‌شد. اما بعد از هدف قراردادن دسنتس، برخی جمهوری‌خواهان با ناراحتی به حمایت از فرماندار برخاستند.

دسنتس تهاجمی می شود یا....

این نشانه‌ای بود که جمهوری‌خواهان ممکن است پشت یک رقیب اصلی رئیس‌جمهور سابق متحد شوند. برخلاف اتفاقی که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ افتاد. در انتخابات مقدماتی آن دوره، ترامپ با توهین و تمسخر آن‌ها را به گوشه رینگ می‌برد.

به گفته یک منبع نزدیک به فرماندار، او سنجیده و محتاطانه جلو خواهد کرد؛ اما جمهوری‌خواهانی که از سبک ترامپ خوششان آمده و امیدوارند که دسنتس را تهاجمی‌تر ببینند، ناامید خواهند شد.

photo_2023-02-15_15-50-47

به گفته جاش هلمز، استراتژیست جمهوری‌خواه، دسنتس در قالب انجام وظایف فرمانداری، از یک اعلام نامزدی غیررسمی بهره می‌برد. بدون اینکه مجبور باشد وارد دعواهای سیاسی زودهنگام شود.

مقابله با ترامپ پیچیده است

مقابله با ترامپ پیچیده است. رقبای جمهوری‌خواه وی هفت سال تلاش کردند تا حملات شخصی او را خنثی کرده و وفاداری یک‌سوم از رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه به او را متزلزل کنند، اما در هیچ یک موفق نشدند.

ترامپ بی رحم است و هیچ حد و مرزی ندارد

معمولاً ترامپ و متحدانش، مخالفین او را مغرض سیاسی یا حتی خائن به کشور خطاب می‌کنند. چنین تاکتیکی نه تنها در فعالیت سیاسی او، زندگی تجاری و کاری قبل از کاخ سفیدش را نیز دیده می‌شد. جک اودانل، یکی از آشنایان قدیمی ترامپ که در سال ۱۹۹۱ کتابی در مورد همکاری با ترامپ منتشر کرد، گفت: مردم نمی‌دانند او چقدر بی‌رحم است. او هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد.

مشخص نیست که دسنتس تا چه زمانی می‌تواند از گزند توهین‌های رئیس‌جمهور سابق دور بماند. تامی ویتور، استراتژیست دموکرات که برای باراک اوباما در رقابت‌های مقدماتی علیه هیلاری کلینتون در سال ۲۰۰۸ کار می‌کرد، گفت: اگر دسنتس بخواهد واکنش نشان دهد ممکن است رأی‌دهنده‌های احتمالی خود را خشمگین کند. 

اما ویتور خاطرنشان کرد: اگر در پاسخ به حملات ترامپ ضعیف و تدافعی ظاهر شود، این به نمادی از شخصیت سیاسی او تبدیل خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید