واکنش پاکستان به ادعای دخالت مسلحانه در جنگ اوکراین

کدخبر: ۵۵۵۹۱۲
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با رد شایعات مبنی بر دخالت این کشور در درگیری مسلحانه در اوکراین، گفت: پاکستان سیاست عدم مداخله در درگیری‌های نظامی را حفظ می‌کند.
واکنش پاکستان به ادعای دخالت مسلحانه در جنگ اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت خارجه پاکستان گفته که گزارش‌های رسانه‌ای درباره انتقال سلاح از اسلام آباد به کی‌یف صحت ندارد.

شبکه خبری راشاتودی گزارش داد، وزارت خارجه پاکستان با رد این ادعا اعلام کرد که اسلام آباد هیچ تسلیحاتی به کی‌یف نفرستاده است.

شایعاتی مبنی بر دخالت پاکستان در درگیری مسلحانه در اوکراین در ماه‌های گذشته منتشر شده است.

"ممتاز زهرا بلوچ"، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با بیان اینکه این ادعاها صحت ندارد، گفت: پاکستان سیاست عدم مداخله در درگیری‌های نظامی را حفظ می‌کند. اسلام آباد فقط بر اساس استفاده نهایی و عدم انتقال مجدد، تجهیزات دفاعی را به سایر کشورها صادر می‌کند.

ادعاها درباره دخالت پاکستان در جنگ اوکراین از اوت گذشته میلادی و زمانی منتشر شد که تصاویری از مهمات با برچسب تولید پاکستان در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد.

روزنامه لوموند فرانسه در سپتامبر ۲۰۲۲ و روزنامه اکونومیک تایمز هند در ژانویه ۲۰۲۳ گزارش‌هایی مربوط به ارسال تسلیحات و تجهیزات از پاکستان به اوکراین منتشر کردند.

این روزنامه چاپ هند مدعی شد که پاکستان در حال آماده سازی ۱۵۹ کانتینر مهمات توپخانه‌ای برای لهستان است که در اصل برای اوکراین تهیه می‌شوند. این گزارش بر اساس منابعی ناشناس جزئیاتی از این محموله شامل نام کشی، مقصد نهایی و محتویات آن را منتشر کرد.

این روزنامه همچنین پیشتر اعلام کرده بود که پاکستان نقش کلیدی در انتقال سلاح از جانب انگلیس به اوکراین ایفا می‌کند و در عوض با کمک اوکراینی‌ها هلیکوپترهای ارتقا یافته شوروی را دریافت می‌کند.

ایالات متحده و متحدانش به اوکراین تسلیحات می‌دهند و متعهد شده‌اند که تا هر وقتی که طول بکشد برای شکست روسیه به کی‌یف کمک می‌کنند. کاهش سریع ذخایر نظامی غرب، به ویژه گلوله‌های توپخانه، به عنوان یک مساله اصلی در برنامه‌های کمک رسانی خودش را ظاهر کرده چون درگیری در اوکراین ادامه دارد.

مسکو، مذاکرات منحرف شده آمریکا برای صلح را با هدف ادامه یافتن این جنگ می‌داند و ارزیابی کرده که این استراتژی می‌تواند فقط به تلفات بیشتر و تخریب‌ها بینجامد و در نتیجه هیچ تغییری ایجاد نمی‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک