سلاح مخوف و مرگبار اوکراینی ها در جنگ+ تصاویر

کدخبر: ۵۵۶۱۷۴
ارتش روسیه اعلام کرد که شبه نظامیان اوکراینی مهمات حاوی ماده سمی ناشناخته را بر روی مواضع نیروهای مسلح روسیه در «اوگلدار» دونتسک پرتاب کردند.
سلاح مخوف و مرگبار اوکراینی ها در جنگ+ تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ارتش روسیه امروز (شنبه) به خبرگزاری روسی «ریانووستی» اعلام کرد که شبه‌نظامیان اوکراینی مهمات حاوی ماده سمی ناشناخته را بر روی مواضع نیروهای مسلح روسیه در نزدیکی روستای «اوروژاینویه» و «ولیکایا نووسکلوکایا» پرتاب کردند.

برخی منابع ارتش روسیه اعلام کردند، در صبح روز 16 فوریه (27 بهمن ماه) دو فروند بالگرد تهاجمی دشمن بر فراز مواضع نیروهای روسی در نزدیکی «اوگلدار» (در بخش دونتسک) ظاهر شدند. یکی از بالگردها به سرعت سرنگون شد و بالگرد دیگر توانست مهمات شیمیایی به مواضع ارتش روسیه پرتاب کند.

او (1)

ارتش روسیه اعلام کرده است که دو نظامی که در منطقه‌ای حضور داشتند که پرتابه مورد نظر منفجر شده بود، دچار سوختگی ریه شده‌اند.

او (2)

منابع ارتش روسیه همچنین در این خصوص توضیح دادند: «علاوه بر این، آن‌ها تمام علائم مسمومیت یعنی استفراغ و تحریک غشاهای مخاطی را دارند».

طبق این گزارش،‌ بقایای مهمات و گلوله منفجر شده از بالگرد ساقط شده نیز برای بررسی‌های بیشتر به آزمایشگاه ارسال شده است.

در تاریخ 6 فوریه (17 بهمن ماه)، «دنیس پوشیلین» رئیس موقت منطقه دونتسک، حقایقی از استفاده کی‌یف از تسلیحات شیمیایی ارائه کرد. ارتش اوکراین سلاح‌های شیمیایی را از پهپادهایی به سمت مناطقی پرتاب می‌کند که نیروهای مسلح روسیه مستقر هستند.

بر اساس این گزارش، روسیه یک کمیته تحقیقاتی در خصوص استفاده نیروهای مسلح اوکراین از سلاح‌های شیمیایی تشکیل داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید