اعتراف سنگین رئیس شورای اروپا درباره تحریم‌ها علیه روسیه

کدخبر: ۵۵۶۶۱۰
اقتصادنیوز: رئیس شورای اروپا روز دوشنبه گفت که این اتحادیه تمام تحریم‌های اصلی را علیه روسیه اعمال کرده و دیگر چیزی باقی نمانده که بتوانند علیه روسیه انجام دهند.
اعتراف سنگین رئیس شورای اروپا درباره تحریم‌ها علیه روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا روز دوشنبه گفت که اروپا پیشتر تمام تحریم‌های اصلی را علیه روسیه اعمال کرده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «چیزهای زیادی باقی نمانده که هنوز بتوانیم علیه روسیه انجام دهیم».

چند روز پیش نیز نشریه پالتیکو گزارش داد که در بسته دهم تحریم‌ها علیه روسیه قرار نیست اقدامات اقتصادی جدیدی علیه روسیه اتخاذ شود.

بر اساس گزارش پالتیکو، در بسته دهم تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه قرار است شکاف‌هایی که در تحریم‌های گذشته وجود داشته، برطرف شود. 

«اورسولا فن در لین» رئیس کمیسیون اروپا نیز چند روز پیش در اوکراین گفته بود که «بسته دهم تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه روسیه در راه است».

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین در فوریه گذشته، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته دست‌کم ۲۰ درصد از خاک اوکراین را به تصاحب خود درآورد.

روسیه پیش از این بارها تأکید کرده که کشورهای غربی با تأمین تسلیحات برای اوکراین به صورت غیررسمی خودشان را وارد جنگ کرده‌اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هفته پیش گفت: «مرز میان دخالت مستقیم و غیرمستقیم به تدریج در حال از بین رفتن است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید