اولتیماتوم به غرب

تهدید خطرناک پوتین؛ روسیه در آستانه تعلیق پیمان استارت؟

کدخبر: ۵۵۶۷۹۹
اقتصادنیوز: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در باب جنگ در اوکراین به غرب هشدار هسته ای داد و از تعلیق معاهده دوجانبه کنترل تسلیحات هسته ای، در حال اماده باش قرار گرفتن سیستم های استراتژیک جدید گفت و در نهایت تاکید کرد که مسکو ممکن است ازمایش های هسته ای اش را از سر بگیرد.
تهدید خطرناک پوتین؛ روسیه در آستانه تعلیق پیمان استارت؟

به گزارش اقتصادنیوز ، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در باب جنگ در اوکراین به غرب هشدار هسته ای داد و از تعلیق معاهده دوجانبه کنترل تسلیحات هسته ای، در حال اماده باش قرار گرفتن سیستم های استراتژیک جدید گفت و در نهایت تاکید کرد که مسکو ممکن است ازمایش های هسته ای اش را از سر بگیرد.

 به نوشته خبرگزاری رویترز، پوتین در سخنرانی اش بعد از نزدیک به یک سالی که از حمله روسیه به اوکراین می گذرد، جنگی که بزرگ ترین رویارویی با غرب را از زمان جنگ سرد رقم زد گفت که مسکو به اهداف جنگی اش دست خواهد یافت.پوتین همچنین غرب را به تلاش برای نابودی روسیه متهم کرد.

پوتین خطاب به نخبگان سیاسی و نظامی کشورش گفت: الیت های غرب هدفشان را پنهان نمی کنند. اما آنها همچنان نمی توانند درک کنند که شکست روسیه در میدان جنگ غیر ممکن است.پس از آن پوتین با اعلام هشدار به ایالات متحده مبنی بر این که تلاش دارد تا این جنگ را به یک درگیری جهانی تبدیل کند گفت که روسیه مشارکت در پیمان استارت جدید، اخرین معاهده کنترل تسلیحات مهم میان مسکو و واشنگتن را به حالت تعلیق در می آورد.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: امروز ناچارم اعلام کنم که روسیه مشارکت خود را در پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک را تعلیق می کند. رهبر روسیه بدون استناد به شواهدی گفت که برخی از واشنگتن به از سرگیری آزمایش هسته ای فکر می کنند. بنابراین، وزارت دفاع روسیه وساختار هسته ای باید اماده ازمایش تسلیحات هسته ای روسیه در صورت لزوم باشد.

پوتین گفت: البته ما ابتدا این کار را انجام نخواهیم داد، اما اگر ایالات متحده آزمایش هایی را انجام دهد، ما نیز دست به کار خواهیم شد. او در ادامه تاکید کرد که هیچکس نباید توهم خطرناکی داشته باشد که برای استراتژی جهانی به تهدید تبدیل شود.روسیه و ایالات متحده دارای زرادخانه های گسترده ای از سلاح های هسته ای به جا مانده از جنگ سرد هستند و به عنوان بزرگ ترین قدرت های هسته ای باقی مانده اند. گفته می شود 90 درصد کلاهک های هسته ای جهان در اختیار این دو بازیگر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید