روسیه تهدید به حمله هسته‌ای کرد

کدخبر: ۵۵۷۰۸۶
معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت: واشنگتن تلاش می‌کند در درگیری در اوکراین به روسیه یک شکست راهبردی وارد کند، به این ترتیب مسکو حق دارد از خود با هر وسیله‌ای که لازم باشد، از جمله با سلاح‌های هسته‌ای، دفاع کند.
روسیه تهدید به حمله هسته‌ای کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از آرتی، دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه و معاون رئیس شورای امنیت ملی این کشور همچنین هشدار داد که نخبگان آمریکایی نباید خود را دست نیافتنی بدانند.

مدودف درباره تعلیق مشارکت مسکو در پیمان استارت جدید، آخرین توافق کاهش تسلیحات هسته‌ای بین آمریکا و روسیه گفت که مدت‌ها پیش‌بینی کرده بود که این اقدام باید به منزله پیامی برای تشکیلات ایالات متحده باشد که فکر می‌کرد می‌تواند "شکست روسیه را محقق کند". اما امنیت استراتژیک یک موضوع دیگر است.

او این استدلال را «اشتباه بد آمریکایی‌ها» خواند و هشدار داد «از آنجایی که آمریکا می‌خواهد روسیه را شکست دهد، ما حق داریم با هر سلاحی از جمله هسته‌ای از خود دفاع کنیم».

مدودف همچنین سخنانی را که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روز سه شنبه در ورشو ایراد کرد، «موعظه به سبک مسیحایی آمریکایی» رد کرد. 

بایدن گفته بود کشورش قصد حمله به روسیه را ندارد و از مسکو خواست تا با خروج نیروهای خود از قلمرو مورد ادعای کی‌یف، به درگیری اوکراین پایان دهد.

مدودف این سوال را مطرح کرد که چرا روس‌ها باید به رهبر یک ملت «متخاصم» که «بیش از هر کسی جنگ‌های قرن بیستم و بیست و یکم را آغاز کرد» و کسی که قصد تحمیل «شکست استراتژیک» به روسیه را دارد، اعتماد کنند؟

او همچنین استدلال کرد که واشنگتن می‌تواند به رویارویی در اوکراین پایان دهد. اگر ایالات متحده ارسال سلاح به رژیم کی‌یف را متوقف کند، جنگ پایان خواهد یافت.

مدودف گفت: اگر روسیه عملیات نظامی ویژه را قبل از رسیدن به پیروزی متوقف کند، دیگر روسیه‌ای وجود نخواهد داشت، زیرا به سادگی از هم خواهد پاشید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید