افشاگری رئیس شورای اروپا از شب آغاز تجاوز روسیه به خاک اوکراین

کدخبر: ۵۵۷۴۴۶
اقتصادنیوز: مقامات ارشد اروپایی درباره نخستین لحظات آغاز تجاوز نظامی روسیه به خاک اوکراین اظهار نظر کردند.
افشاگری رئیس شورای اروپا از شب آغاز تجاوز روسیه به خاک اوکراین

به گزار ش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رئیس شورای اروپا فاش کرد که  او  خواب بود اما «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین او را از خواب بیدار کرد.

نسخه‌پیچی بلینکن برای شورای امنیت درباره جنگ اوکراین

روسیا الیوم گزارش داد، «شارل میشل» در مصاحبه با نشریه پولیتیکو گفت: زلنسکی مرا از خواب بیدار کرد. او توضیح داد که این تماس تلفنی حدود ساعت ۳ بامداد به وقت بروکسل از طرف زلنسکی انجام شده بود و او نیز بلافاصله با رؤسا و وزرای اتحادیه اروپا تماس گرفت.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در توییتی اعلام کرد که در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ صبح زود از خواب بیدار شده است. به گزارش پولیتیکو، بورل تا ساعت ۵ صبح به دفتر خود رسید و سه ساعت بعد در کنار «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا ایستاده بود تا اولین بیانیه عمومی مهم اتحادیه اروپا درباره آغاز عملیات روسیه را قرائت کند.

پیش از این، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعتراف کرد که در شب ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، علیرغم اطلاع از آغاز قریب الوقوع عملیات ویژه روسیه در اوکراین، به رختخواب رفت. وی پس از دریافت خبر آغاز عملیات روسیه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و لوید آستین، وزیر دفاع این کشور تماس تلفنی برقرار کرد و سپس به سرعت به دفتر کارش رفت تا با تصمیم گیرندگان ناتو نشست اضطراری برگزار کند.

گفتنی است که روسیه از ۲۴ فوریه گذشته عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، مأموریت این عملیات را حفاظت از مردمی توصیف کرد که به مدت هشت سال مورد آزار و اذیت و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند و خاطرنشان کرد که هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید