انتقال نفت خام روسیه به لهستان متوقف شد

کدخبر: ۵۵۷۶۳۱
اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت پالایشگر "پی کی ان اورلن" لهستان از قطع شدن جریان نفت صادراتی روسیه از طریق خط لوله دروژبا به این کشو رخبر داد.
انتقال نفت خام روسیه به لهستان متوقف شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دانیل اوبایتک مدیرعامل شرکت پالایشگر "پی کی ان اورلن" لهستان، روز شنبه اعلام کرد که جریان نفت صادراتی روسیه از طریق خط لوله دروژبا، قطع شده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد،، وی افزود که روسیه جریان نفت به لهستان را متوقف کرده است. پیش از آن تنها ۱۰ درصد نفت خام لهستان از این خط لوله تامین می شده که از دیگر منابع جبران و جایگزین خواهد شد.

شرکت پی کی ان اورلن اعلان کرد که می تواند مصرف کامل پالایشگاه هایش را از طریق نفت وارداتی از دریا تامین کند و توقف جریان نفت از این خط لوله، بر تولید و پخش بنزین و گازوئیل برای مصرف، تاثیری نخواهد گذاشت.

اورلن از فوریه و پس از انقضای قرارداد با روسنفت روسیه، بر اساس توافق دیگری از تات نفت، نفت خام دریافت می کرد.

خط لوله دروژبا که نفت خام روسیه را به لهستان، آلمان، مجارستان، جمهوری چک و اسلواکی انتقال می دهد، از تحریم های اتحادیه اروپا بر روسیه در پی حمله به اوکراین، برای کمک به این کشورها که گزینه های جایگزین محدودی برای واردات نفت دارند، معاف شده است.

شرکت اورلن در پی آغاز جنگ اوکراین و پیش از اعمال تحریم نفتی اتحادیه اروپا بر صادرات روسیه از مسیر دریا، واردات نفت و سوخت از این کشور را از دریا متوقف کرد و به منابع غرب آفریقا، مدیترانه، خلیج فارس و خلیج مکزیک روی آورد و از سال ۲۰۲۲ قرارداد واردات نفت با شرکت سعودی آرامکو بسته است.

محموله های نفتی از مسیر دریا، از یک پایانه نفت در بندر گدانستک در دریای بالتیک، به لهستان وارد می شود و به دلیل بالاتر بودن ظرفیت آن از مصرف پالایشگاه های این کشور، از بخشی از ظرفیت آن برای انتقال نفت به پالایشگاه های شرق آلمان استفاده می شود که با دروژبا هم ارتباط دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید