امیرعبداللهیان: با هرگونه تغییر در ژئوپولتیک منطقه قفقاز مخالفیم

کدخبر: ۵۵۸۰۶۸
امیرعبداللهیان بامداد امروز (دوشنبه) برای شرکت در پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل و همچنین نشست سالانه کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای وارد ژنو شد.
امیرعبداللهیان: با هرگونه تغییر در ژئوپولتیک منطقه قفقاز مخالفیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،  «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان پیش از ظهر امروز (دوشنبه) هشتم اسفند ماه با حضور در محل اقامت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ژنو با وی دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار روابط با ارمنستان را تاریخی و عمیق و در راستای منافع همه منطقه خواند و افزود: بارها تأکید کرده‌ایم که روابط خوب بین ایران و ارمنستان به ضرر هیچ کشوری نیست. 

رئیس دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که از توسعه روابط بین همه کشورهای منطقه قفقاز حمایت می‌کنیم، یادآور شد: ولی سیاست اصولی ما مخالفت با هرگونه تغییر در ژئوپولتیک منطقه است.

سفر ناگهانی وزیر خارجه عربستان به کی‌یف/ تغییر فرمان سعودی در جنگ اوکراین؟

امیرعبداللهیان همچنین اظهار داشت: پتانسیل‌های بالایی در دو کشور برای توسعه روابط به ویژه در حوزه اقتصادی، وجود دارد. 

آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان نیز در این دیدار با بیان اینکه گفت‌وگوهای سطح بالای بسیار خوبی بین مقامات دو کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: از سیاست ایران مبنی بر احترام به حاکمیت کشورهای منطقه و عدم تغییر در ژئوپلوتیک منطقه، خرسند هستیم. 

اظهارات مهم امیرعبداللهیان درباره سفر گروسی به تهران و برجام

وی افزود: ما به اهمیت گفت‌وگو و همکاری عالی با ایران باور داریم.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان بامداد امروز (دوشنبه) برای شرکت در پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل و همچنین نشست سالانه کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای وارد ژنو شد. وی همچنین قرار است با تعدادی دیگر از مقامات حاضر در این نشست‌ها دیدار و گفت‌وگو کند.  

به گزارش فارس، وزرای خارجه ایران و ارمنستان اواخر مهر ماه سالجاری در ایروان با یکدیگر دیدار کرده بودند. بر این اساس، پنجشنبه ۲۸ مهر ماه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت رسمی «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی و برای نخستین بار پس از تصدی این سمت راهی ایروان شد و با همتای خود و دیگر مقامات ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

میرزویان یک سال پیش در مهرماه ۱۴۰۰ و یک ماه بعد از انتصاب امیرعبداللهیان به عنوان سکاندار دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر و با امیرعبداللهیان دیدار کرده بود. دو وزیر همچنین در مهر ماه سال جاری در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کرده و ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید