اعلام آمادگی آمریکا برای همکاری با روسیه

کدخبر: ۵۵۸۱۸۳
اقتصادنیوز: معاون امور کنترل تسلیحات وزیر امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن همچنان آماده همکاری سازنده با روسیه به منظور اجرای معاهده استارت است.
اعلام آمادگی آمریکا برای همکاری با روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،  «مالوری استیوارت» معاون امور کنترل تسلیحات وزیر خارجه آمریکا گفت که دولت این کشور برای ادامه همکاری سازنده با مقامات روس که اجرای معاهده استارت را تعلیق کرده اند، آمادگی دارد.

آغاز رزمایش گسترده آمریکا با ۵۰ کشور در آب‌های جنوبی ایران

روسیا الیوم گزارش داد، استیوارت در همایشی که در واشنگتن پیرامون تصمیم مسکو برای تعلیق اجرای معاهده استارت برگزار شده بود، افزود: ایالات متحده همچنان برای همکاری سازنده با روسیه در راستای اجرای کامل معاهده استارت نو آمادگی دارد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که تعلیق اجرای این معاهده توسط روسیه، موجب نخواهد شد که غرب از حمایت اوکراین دست بردارد.

وی افزود: خبر خوشحال کننده این است که در صورتی که مسکو تصمیم به بازگشت به شفافیت و ثبات بگیرد تمام این مشکلات به راحتی قابل حل است.

این در حالی است که رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه اقدام این کشور در تعلیق عضویت در پیمان «استارت نو» را مناسب ارزیابی کرد.

«سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه در یک مصاحبه اعلام کرد: تصمیم در مورد تعلیق مشارکت روسیه در پیمان «استارت جدید» برای غرب غیرمنتظره بود.

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه با این حال تاکید کرد که این اقدامی کاملاً منطقی و درست است.

این مقام ارشد اطلاعاتی روسیه بار دیگر تاکید کرد که تعلیق مشارکت روسیه در پیمان استارت نو، تصمیمی کاملاً مستدل، محکم و درست بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید