پهپادهای اوکراین روسیه را مورد هدف قرار دادند/ واکنش روسیه

کدخبر: ۵۵۸۳۳۳
وزارت دفاع روسیه امروز از حمله پهپادهای اوکراینی خبر داد که قصد داشتند اهداف غیرنظامی را در بخش‌هایی از کشور هدف قرار بدهند.
پهپادهای اوکراین روسیه را مورد هدف قرار دادند/ واکنش روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: این پهپادها می‌خواستند اهداف غیرنظامی را در منطقه "کراسنودار" و "آدیگی" هدف قرار بدهند. شب ۲۸ فوریه ۲۰۲۳ دولت کی‌یف تلاش کرد تا از پهپادها برای هدف قرار دادن تاسیسات زیرساخت در این دو منطقه استفاده کند. اما یگان‌های جنگ الکترونیک ارتش روسیه این حملات را خنثی کردند. هر دو پهپاد کنترل خود را از دست داده و از مسیر پرواز منحرف شدند.

این وزارتخانه همچنین تایید کرد که یک پهپاد به زمین سقوط کرد و دیگری هم از مسیر منحرف شد و به زیرساخت‌های غیرنظامی آسیبی وارد نیامد.

چین با «کارت ایران» مقابل آمریکا بازی می کند؟

در این میان، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز گفته که دلایل مربوط به بسته شدن حریم هوایی سن پترزبورگ را فاش نمی‌کند اما مطمئن است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در این باره کاملا مطلع است.

اوایل امروز مقام‌های منطقه‌ای سن پترزبورگ اعلام کردند که فرودگاه بین‌المللی پولکوف به صورت موقت بسته شده و هیچ هواپیمایی را قبول نمی‌کند.

بعدا سرویس‌های اضطراری این شهر به اسپوتنیک گفتند که حریم هوایی به دلیل پرواز شی‌ای ناشناس، بسته شده است.

پسکوف افزود: اجازه بدهید به اظهارات و توضیحاتی که پیشتر داده شده یا از طرف مقام‌های هواپیمایی یا ارتش اعلام خواهد شد، تمرکز کنیم. ما منتظر اطلاعاتی در مورد باز شدن حریم هوایی در آینده نزدیک هستیم.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که ارتش به همراه مقام‌های غیرنظامی یک مانور آموزشی دفاع هوایی را در منطقه تحت مسئولیت غرب انجام داده و بر روی رهگیری و شناسایی یک هدف مشروط دشمن کار می‌کند.

 این وزارتخانه افزود: جنگنده‌های منطقه نظامی غرب برای تمرین رهگیری و شناسایی هدف دشمن به پرواز درآمدند.

سرویس‌های اضطراری روسیه نیز امروز اعلام کردند که یک پهپاد در نزدیکی یک ایستگاه توزیع گاز در نزدیکی شهر "کولومنا" در منطقه مسکو سقوط کرده اما این حادثه هیچ تلفات یا خساراتی در پی نداشته است.

اوایل امروز نیز فرماندار منطقه مسکو گفته بود که یک پهپاد در نزدیکی این شهر سقوط کرده و هدف آن احتمالا زیرساخت‌های غیر نظامی بوده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید