احساس خطر آلمان از تحریم انرژی روسیه

کدخبر: ۴۸۲۹۴۹
وزیر اقتصاد و انرژی آلمان اعلام کرد که تحریم نفت وگاز روسیه، بیشتر از پوتین به ما آسیب می‌زند.
احساس خطر  آلمان از تحریم انرژی روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رابرت هابک وزیر اقتصاد و انرژی آلمان دوشنبه شب هشدار داد که تحریم فوری گاز و نفت روسیه می تواند بیشتر از ولادیمیر پوتین به مردم آلمان آسیب بزند و بیکاری و فقر گسترده را به همراه داشته باشد.

وی پیش‌بینی کرد که اگر کشورش استفاده از نفت و گاز روسیه را متوقف کند، «بیکاری  و فقر گسترش خواهد یافت و نیز شاهد مردمی خواهیم بود که نمی‌توانند خانه‌های خود را گرم کنند، مردمی که بنزین برای تأمین سوخت خودروهایشان نخواهند داشت.

این سیاستمدار حزب سبز افزود که دولت آلمان با جدیت تلاش می کند که کشورش در شرایطی قرار گیرد که با فرا رسیدن تابستان از واردات زغال سنگ روسیه بی نیاز شود و همچنین تا پایان سال ۲۰۲۲ نیز به صورت تدریجی خرید نفت از مسکو را کنار بگذارد، اما تحمیل تحریم‌های زودهنگام بر گاز روسیه، می تواند آلمان را در معرض خطر قرار دهد.

یک رهبر سابق حزب سبز آلمان نیز در این باره گفت که این کشور در زمینه تأمین زغال سنگ، نفت و حتی گاز، گام به گام در حال مستقل شدن است، اما ما قادر نیستیم که این کار را در لحظه انجام بدهیم.

آلمان از مشتریان اصلی نفت روسیه است و بیش از ۳۰ درصد از نیاز خود را از این کشور تأمین می‌کند.

از آغاز جنگ اوکراین کشورها به منظور فشار بر اقتصاد روسیه تحریم هایی را علیه این کشور اعمال کرده اند که تحریم واردات نفتی این کشور در صدر آنها بوده است.

روسیه بزرگترین تولید کننده، مصرف کننده و صادرکننده نه تنها نفت بلکه زغال سنگ و گاز طبیعی است و تولیدات تصفیه شده دیگری از این محصول ساخته می شود. بر اساس گزارش سازمان بین المللی انرژی، صنعت سوخت فسیلی روسیه در سال ۲۰۱۹ معادل ۱۱ میلیارد بشکه نفت تولید کرده است.

این اظهارات وزیر اقتصاد آلمان درحالی بیان می‌شود که ویکتوریا نولاند معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه گذشته در واکنش به تحریم نفت روسیه توسط ایالات متحده گفت: به دنبال کاهش بهره مندی ولادیمیر پوتین از نفت روسیه هستیم تا مجبور به توقف جنگ باشد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا 18 اسفندماه اعلام کرد که کشورش واردات نفت، گاز و انرژی از روسیه را ممنوع می‌کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید