موافقت کنست با لایحه ممانعت از عزل نخست‌وزیر اسرائیل

کدخبر: ۵۵۸۶۴۴
اقتصادنیوز: پارلمان رژیم صهیونیستی با لایحه ممانعت از عزل نخست وزیر اسرائیل موافقت کرد
موافقت کنست با لایحه ممانعت از عزل نخست‌وزیر اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، هیات کل کنست لایحه قانونی را تصویب کرد که مانع از اعلام معذوریت نخست وزیر از انجام ماموریت‌هایش و برکناری‌اش از منصبش می‌شود.

آژیر خطرِ سفارت آمریکا در بغداد به صدا درآمد

اسپوتنیک گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با اتهام‌های فساد متعددی رو به رو است، به دنبال تغییراتی در دستگاه قضائی است تا از عزل خود به دلیل اتهام‌های فساد جلوگیری کند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که امروز در اقصی نقاط اراضی اشغالی، اعتراضات گسترده‌ای در واکنش به جلسه رای گیری جدید پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) پیرامون بخش دوم اصلاحات قضائی جنجالی برپا شده است.

سایت i۲۴news گزارش داد، تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که مسیر شماره ۱ با زنجیر و سیم خاردار بسته شده است و تظاهرکنندگان به وعده خود برای تشدید تنش عمل کردند.

معترضان اتوبان اصلی از تل‌آویو به قدس را بستند تا اجازه ورود خودروها به این شهر را ندهند. پیش‌بینی می‌شود که بخش گسترده‌ای از تظاهرات علیه اصلاح قضائی در تل‌آویو برگزار شود.

روزنامه "The Times of Israel" گزارش داد که اراضی اشغالی امروز شاهد چندین تظاهرات و راهپیمایی اعتراضی و نیز اعتصاب‌های موقت در نهادها، کارخانه‌ها و مدارس است و سازمان دهندگان اعتراضات گفته‌اند که حرکت خودروها در مهم‌ترین اتوبان‌ها و خیابان‌ها متوقف می‌شود.

این روزنامه از برگزار کنندگان این اعتراضات نوشت: اسرائیل یک سرزمین دیکتاتوری نخواهد شد، این چیزی است که میلیون‌ها تن که طی هشت هفته گذشته به خیابان‌ها آمدند، آن را می‌فهمند و ما در حال حاضر به اقدامات مستقیم روی می‌آوریم. در رویارویی با دولتی که تلاش می‌کند نظام دموکراتیک را از بین ببرد، ما نظم عمومی را از بین خواهیم برد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید