وزارت دادگستری آمریکا، «ترامپ» را نقره داغ کرد

کدخبر: ۵۵۸۹۳۰
اقتصادنیوز: وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد رئیس جمهور سابق آمریکا نباید از امتیاز مصونیت در پرونده‌های مربوط به حمله ۶ ژانویه به کنگره برخوردار باشد.
وزارت دادگستری آمریکا، «ترامپ» را نقره داغ کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نباید از امتیاز مصونیت در پرونده‌های مربوط به حمله ۶ ژانویه به کنگره برخوردار باشد.

اختلافات در انگلیس بر سر توافق با اتحادیه اروپا بالا گرفت

شبکه خبری تی.آر.تی گزارش داد، این وزارتخانه در یادداشت توجیهی خود به دادگاه استیناف، استدلال کرد که ترامپ نباید با استناد به سپر امتیاز مصونیت قضایی خود از شکایت‌های مطرح شده علیه وی در مورد حمله به کنگره مستثنی شود.

موضع وزارت دادگستری این بوده است که ترامپ نمی‌تواند پس از تجدیدنظرخواهی در خصوص رای دادگاه بدوی مبنی بر اینکه "مصونیت کاخ سفید" در پرونده‌های فعلی قابل اعمال نیستند، در سخنرانی خود از کلماتی که به خشونت دامن می‌زند استفاده کند.

در اطلاع رسانی این وزارتخانه همچنین آمده است: هیچ بخشی از مسئولیت‌های رسمی رئیس جمهور شامل تحریک خشونت خصوصی نمی‌شود.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که هیچ نظری در مورد مسئولیت کیفری احتمالی هیچ فردی در مورد حوادث ۶ ژانویه ۲۰۲۱ یا اقدامات مرتبط با این رویدادها ابراز نمی کند.

دعوی‌های جنایی علیه ترامپ، توسط اعضای دموکرات مجلس نمایندگان و افسران پلیس ساختمان کنگره اقامه شده‌اند.

اگرچه تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در سال ۱۹۸۲ اعلام می‌کند که روسای جمهور به صورت قطعی از خسارات مدنی ناشی از اقدامات رسمی خود کاملا مصون هستند، اما هنوز برای دادگاه‌ها مشخص نیست که چه زمانی سخنرانی‌های روسای جمهور به اقداماتی رسمی تبدیل می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید