هشدار جدی عراق درباره داعش / خطر در کمین است؟

کدخبر: ۵۵۹۴۳۹
سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق دباره نسل جدید از گروه تروریستی داعش که در سوریه زندگی می کنند، هشدار داد.
هشدار جدی عراق درباره داعش / خطر در کمین است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرتیپ یحیی رسول روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه "روداو" افزود: اردوگاه الهول در سوریه یک بمب ساعتی است و زنان داعشی در این اردوگاه، کودکانشان را با اندیشه تکفیری تغذیه می کنند.

وی اضافه کرد: در این اردوگاه هزاران خانواده داعشی زندگی می کنند که بسیاری از آن ها سالهاست در این اردوگاه زندگی کرده و با اندیشه تروریستی تغذیه شده اند و نسل جدید آن ها نسلی خطرناک خواهد بود.

جهان بزودی وارد جنگ جهانی سوم می‌شود/ با خطرناک‌ترین زمان در تاریخ کشورمان روبرو هستیم

رسول گفت: ممکن است در پنج یا ۱۰ سال آینده بخواهیم با تروریست هایی بجنگیم که هیچ اطلاعاتی از آن ها نداریم و آن ها هیچ هویتی ندارند و سال ها با اندیشه تکفیری سیراب شده اند و هیچ چیزی برای دور کردن کودکان از این اندیشه و تربیت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: داعش از نظر نظامی پایان یافته است و ما در نبردهای آزادسازی، ماشین نظامی این گروه تروریستی را نابود کرده ایم ولی همچنان باقیمانده های این گروه وجود دارد.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت: پس از نبردهای آزادسازی و پاکسازی، عملیات های مختلفی برای پیگرد باقیمانده های گروه تروریستی داعش انجام شد و نتایج خوبی در این زمینه گرفتیم.

رسول اضافه کرد: داعش امروز بسیار ضعیف است و توانایی حضور آشکار در منطقه را ندارد و فقط به صورت هسته های ۲ و ۳ نفره تا ۶ نفره عمل می کند.

وی افزود: این تروریست ها مخفی شده اند و گاهی با استفاده از نامساعد بودن شرایط آب و هوایی یا در زمان غفلت نیروها، خارج می شوند و در جایی اقدام به حمله ای می کنند.

رسول درباره منابع تامین سلاح تروریست ها نیز گفت: مخفیگاه های سلاح داعش در بیابان ها و مناطق کوهستانی است و داعش از این طریق سلاح خود را تامین می کند و شاید برخی افراد نیز نیازهای تروریست ها را تامین کنند ولی به صورت کلی، داعش برای تامین نیازهای نیرویی و امکاناتی خود رنج می برد.

وی اظهار داشت: پیش از این داعش برای حملات خود از بمب گذاری، مین ریزی و خودروهای بمبگذاری شده استفاده می کرد ولی اکنون این توانایی و امکانات را در اختیار ندارد.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق تصریح کرد: تاکتیک کنونی داعش تمرکز بر عملیات فردی و شبانه است و از هر فرصتی برای به دست آوردن یک پیروزی رسانه ای استفاده می کند تا پیامی مبنی بر توانایی انجام عملیات تروریستی صادر کنند.

رسول افزود: براساس تحلیل اخباری که توسط گروه تروریستی داعش منتشر می شود می توان گفت که ۸۰ تا ۹۰ درصد اخبار آن ها واقعیت ندارد و یا غیر دقیق است.

وی درباره وجود هماهنگی امنیتی با نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) گفت: این هماهنگی در راستای حفظ مرزهای کشور وجود دارد ولی قسد، حکومت نیست و سوریه حکومت دارد و در مناطقی که ارتش سوریه حضور دارد این هماهنگی نیز انجام می شود.

رسول درپاسخ به سوالی درباره خلیفه جدید داعش نیز گفت: دستگاه های اطلاعاتی عراق، اطلاعات بسیاری دارند و خلیفه گروه تروریستی داعش را به دقت دنبال می کنند و همین دستگاه ها در کشتن ابوبکرالبغدادی مشارکت کردند.

وی بیان کرد: امروز دستگاه های امنیتی عراق، گام های بزرگی را برداشته اند و اطلاعات زیادی از این گروه تروریستی دراختیار دارند و از اطلاعات نیروهای دستگیر شده این گروه نیز برای انجام عملیات های پیش دستانه استفاده می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید