اظهارات رئیس پنتاگون درباره حضور آمریکا در خاورمیانه

کدخبر: ۵۵۹۷۲۰
اقتصادنیوز: وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: بارها به متحدان خود اطمینان داده ایم برای طولانی مدت در خاورمیانه خواهیم بود.
اظهارات رئیس پنتاگون درباره حضور آمریکا در خاورمیانه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا که در سفر منطقه ای (خاورمیانه) به سر می برد، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص حضور آمریکا در این منطقه گفت: ما بارها اعلام کرده ایم و به متحدان خود اطمینان داده‌ایم که برای مدت طولانی در خاورمیانه خواهیم بود.

گوترش: دستیابی به برابری جنسیتی ۳۰۰ سال طول می‌کشد

رئیس پنتاگون تصریح کرد: خاورمیانه نه تنها برای امریکا بلکه برای جهان یک منطقه مهم است. ما برای ادغام توانایی های متحدان و شرکای خود به همکاری با آنها ادامه خواهیم داد تا در حوزه های هوایی و دریایی تجربه بیشتری کسب کنیم و اطلاعات خود را به اشتراک بگذاریم.

وزیر  دفاع آمریکا ادامه داد: ما بارها نشان داده‌ایم که می‌توانیم به سرعت توانایی‌های خود را در  هر نقطه از جهان به ویژه در خاورمیانه افزایش دهیم. آمریکا بیش از 20 سال است که در خاورمیانه حضور دارد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در سفر از جمله اسرائیل، مصر و اردن سفر خواهد کرد.

پت رایدر سخنگوی پنتاگون گفته بود، وزیر دفاع آمریکا امیدوار به گفتگو با رهبران منطقه است. هدف از این گفتگوها حمایت و تقویت همکاری است.

وزیر دفاع ایالات متحده این هفته در یک بازدید برنامه ریزی شده و چند روزه از حوزه فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به "سنتکام" دیدار خواهد کرد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در عین حال به نام کشورهای منطقه که آستین به آنها سفر خواهد کرد، اشاره ای نکرد.

رایدر افزود: این سفر فرصتی برای وزیر دفاع آمریکا خواهد بود تا با رهبران و متحدان اصلی آمریکا در خاورمیانه دیدار تا "بار دیگر بر تعهد قاطع آمریکا به منطقه خاورمیانه تاکید کند."

سخنگوی پنتاگون همچنین ادعا کرد که آستین در گفتگوهای خود همکاری نزدیک آمریکا با کشورهای منطقه جهت افزایش امنیت منطقه ای و ثبات و جلوگیری از تهدیدهای احتمالی را بررسی خواهد کرد.

پیش از این، برد کوپر رئیس ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس ادعا کرد که در طول دو سال رهبری ناوگان پنجم مستقر در بحرین، شاهد افزایش "فعالیت های بدخواهانه" ایران در منطقه بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید