حماس: این عملیات پاسخ به جنایات صهیونیست ها بود

خبر شوکه کننده برای نتانیاهو /تیراندازی در تل آویو همزمان با سفر بی‌بی به ایتالیا

کدخبر: ۵۶۰۲۶۷
تصاویر اولیه نشان می‌دهد که نتانیاهو در مراسمی در جریان سفر به رم، پایتخت ایتالیا در انتظار شروع سخنرانی اش در این مراسم رسمی است که قبل از سخنرانی کاغذی به او می‌رسد که در آن خبر عملیات تل آویو را به او اطلاع می‌دهند و نگاه او روی کاغذ متمرکز شده است.
خبر شوکه کننده برای نتانیاهو /تیراندازی در تل آویو همزمان با سفر بی‌بی به ایتالیا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، نتانیاهو تیراندازی دیشب در تل آویو را یک عملیات بسیار سخت توصیف کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به ایتالیا سفر کرده، در واکنش به زخمی شدن ۵ صهیونیست در تیراندازی شب گذشته در تل آویو گفت که عملیات امشب در تل آویو بسیار سخت بود.

تصاویر اولیه نشان می‌دهد که نتانیاهو در مراسمی در جریان سفر به رم، پایتخت ایتالیا در انتظار شروع سخنرانی اش در این مراسم رسمی است که قبل از سخنرانی کاغذی به او می‌رسد که در آن خبر عملیات تل آویو را به او اطلاع می‌دهند و نگاه او روی کاغذ متمرکز شده است. نتانیاهو دقایقی بعد وقتی سخنرانی اش شروع می‌شود با اشاره به تیراندازی در تل آویو آن را یک عملیات سخت توصیف کرد.

از طرف دیگر، همزمان با عملیات تل آویو، گروه مقاومت اسلامی فلسطین موسوم به حماس به این عملیات ضداشغالگری نیروهای فلسطینی واکنش نشان داد و آن را پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها اعلام کرد.

در همین ارتباط نیز، «عبداللطیف قانوع»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به عملیات تیراندازی امشب در تل آویو که به زخمی شدن دست کم ۵ صهیونیست منجر شد، تاکید کرد که این عملیات پاسخی اولیه به جنایات صهیونیست‌ها بود که آخرین مورد آن شهادت ۳ جوان فلسطینی در شهرک جبع در مجاورت جنین به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست بود.

همچنین پس از عمیات شهادت طلبانه در تل آویو علیه اشغالگران، ساکنان اردوگاه جنین به شادی پرداختند و از انجام این عملیات استقبال کردند.

منابع عبری زبان در ابتدای وقوع این حادثه اعلام کردند که در این علمیات ۳ صهیونیست زخمی شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم است، اما در ادامه تعداد تلفات این تیراندازی تا ۵ نفر افزایش یافت.

منابع عبری زبان همچنین از شهادت مجری عملیات تیراندازی در تل آویو به ضرب گلوله نیروهای امنیتی خبر دادند.

شبکه ۱۳ اسرائیل نیز با تائید تیراندازی خطرناک در شهر تل آویو، شهادت عامل تیراندازی در قلب تل آویو را نیز تائید کرد.

براساس گزارش الجزیره، شهردار تل آویو با تائید حمله در مرکز تل اویو افزود که حمله و تیراندازی در مرکز این شهر پیشینه بسیاری دارد و این نخستین بار نیست که مرکز تل آویو شاهد تیراندازی‌های خطرناکی است.

شهردار تل آویو همچنین با اشاره به ناامنی و ناآرامی‌ها در این شهر صهیونیستی از ساکنان تل آویو خواسته است تا با توجه به وضعیت فعلی بی ثباتی‌ها، بلافاصله اعتراضات مردمی را متوقف کنند. اشاره شهرداری تل آویو به اعتراضات مردمی همان اعتراضاتی است که در بیش از دو ماه گذشته علیه برنامه‌های کابینه تندرو نتانیاهو جریان داشته و همچنان معترضان در گروه‌هایی که گاه به بیش از صدهزار نفر می‌رسد، خواستار توقف برنامه نتانیاهو برای دستکاری در سیستم قضائی هستند.

رادیو ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که مهاجم حمله در مرکز تل آویو مورد هدف گلوله قرار گرفته است و تحقیقات در مورد نقش و فعالیت یک مظنون دیگر در این منطقه ادامه دارد.

از سوی دیگر، منابع عبری زبان اعلام کردند که شمار مجروحان عملیات تیراندازی در تل آویو به ۵ نفر افزایش یافته است. همچنین منابع عبری زبان دیگری از جمله تایمز اسرائیل اعلام کردند که مجریان عملیات تیراندازی در تل آویو دو نفر بودند که یکی از آن‌ها به شهادت رسیده و فرد دوم هم بازداشت شده است، البته برخی منابع نیز گفته‌اند که فرد دوم متواری شده است.

تنش‌ها و درگیری‌ها در کرانه باختری و همچنین مناطق اشغالی ۱۹۴۸ بویژه تل آویو طی یک سال گذشته به اوج خود رسیده است و به نظر می‌رسد که نیروهای فلسطینی بدنبال ادامه عملیات‌های ضداشغالگری خود جهت مبارزه مسلحانه و جدی تر از گذشته با اشغالگران هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید