مخمصه واگنر در باتلاق باخموت

ضدحمله اوکراین نزدیک است؟ /نیروهای جدید روسی روانه «چرخ گوشت» می‌شوند

کدخبر: ۵۶۰۷۲۳
پریگوژین در یک پیام صوتی خوش‌بینانه گفت که سربازان جدیدی در راه هستند؛ اما هیچ اشاره‌ای به تعداد آن‌ها نکرد.
ضدحمله اوکراین نزدیک است؟  /نیروهای جدید روسی روانه «چرخ گوشت» می‌شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی مزدور واگنر می‌گوید که در ۴۲ شهر روسیه مراکز استخدامی افتتاح باز کرده تا تلفاتی که در محاصره باخموت متحمل شد را جبران کند.

یوگنی پریگوژین، رئیس نیروهای مزدور واگنر گفت که ارتش خصوصی او مراکز استخدامی را در ۴۲ شهر روسیه افتتاح کرده تا رده‌هایی که در شکست باخموت از دست داده را دوباره جایگزین کند.

پایگاه الجزیره گزارش داد که پریگوژین در یک پیام صوتی خوش‌بینانه گفت که سربازان جدیدی در راه هستند؛ اما هیچ اشاره‌ای به تعداد آن‌ها نکرد. او هم‌چنین گفت که مهمات ارسالی از سمت ارتش روسیه بهتر شده اما هنوز جای کار دارد. وی گفت: با وجود مقاومت بزرگ نیروهای اوکراینی، ما پیشروی خواهیم کرد. علی‌رغم موانعی که در هر قدم جلوی ما می‌تراشند، با هم فائق خواهیم آمد.

مزدوران واگنر در خط مقدم یکی از سخت‌ترین نبردها تصرف باخموت بوده‌اند. ارتش اوکراین پس از هفت ماه جنگ هنوز آن را در اختیار دارد. پریگوژین از نبرد باخموت به «چرخ‌گوشت» تعبیر می‌کند. 

پریگوژین روز جمعه در پست جداگانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی گفت که اوکراین در حال تدارک ضدحمله‌ای در نزدیکی باخموت است و افزود: البته هر کاری برای جلوگیری از آن انجام می‌دهیم.

روز جمعه، میخائیلو پودولیاک، دستیار رئیس‌جمهور اوکراین گفت که اوکراین تصمیم دارد نبرد در باخموت را ادامه دهد. زیرا برخی از بهترین نیروهای مسکو در آن درگیرند. اوکراین می‌خواهد قبل از ضدحمله بهاری روسیه، نیروهای پوتین را جای ممکن فرسوده و خسته کند.

پودولیاک در مصاحبه‌ای که با یک روزنامه ایتالیایی گفت: روسیه تاکتیک‌های خود را تغییر داده است. وی افزود: روسیه بخش بزرگی از نظامیان آموزش‌دیده، بقایای ارتش حرفه‌ای خود و همچنین گروه‌های مزدور را به باخموت اعزام کرده است. پودولیاک گفت: بنابراین دو هدف داریم؛ واردکردن تلفات حداکثری و زمین‌گیرکردن نیروهای ماهر روسیه در چند نبرد فرسایشی که باعث مختل‌شدن حملاتشان شده و منابع مورد نیازمان برای ضدحمله بهاری را نیز حفظ خواهد کرد؛ بنابراین، بنابراین امروزه باخموت حتی از چیزی که فکرش را می‌کردیم مؤثرتر خواهد بود.

روز جمعه، هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین گفت که با افزایش فشارهای تهاجمی روسیه، سربازان ما هر کاری که بتوانند برای جلوگیری از نقشه‌های دشمن انجام می‌دهند.

پریگوژین به تلفات سنگین در باخموت اعتراف کرده و حتی عکسی وحشتناک از اجساد سربازان واگنر منتشر کرد. او همچنین با فرماندهان ارتش روسیه بر سر کمبود مهمات برای ارتش خصوصی خود وارد یک نزاع عمومی شده است.

در ماه ژانویه، ایالات متحده ارزیابی کرد که واگنر حدود ۵۰ هزار سرباز در اوکراین دارد. در میان آن‌ها ۴۰ هزار نفر محکومانی هستند که پریگوژین با وعده عفو رایگان در صورت شش ماه زنده‌ماندن در خط مقدم، از زندان‌های روسیه به خدمت گرفته است. با این حال، او در ماه فوریه گفت که دیگر اجازه جذب سرباز از زندان‌ها را ندارد.

مقامات اوکراینی ادعا کرده‌اند که نزدیک به ۳۰ هزار جنگجوی واگنر در اوکراین فرار کرده یا کشته و زخمی شده‌اند.

پریگوژین در پیام صوتی دیگری در روز جمعه گفت که از دولت روسیه برای افزایش شجاعانه تولید مهمات تشکر می‌کند. او گفت که نیروهایش با دیدن برچسب «تولید سال ۲۰۲۳» بر روی مهمات، خوشحال شدند.

ظاهراً پریگوژین با نقض حرف قبلی خود گفت: من نه تنها برای شرکت نظامی خصوصی واگنر، بلکه برای تمام واحدهای ارتش روسیه نگران کمبود مهمات هستم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید