واکنش کرملین به پیشنهاد زلنسکی درباره تغییر نام روسیه!

کدخبر: ۵۶۱۰۷۴
اقتصادنیوز: دیمیتری پسکوف گفت: روسیه، به عنوان یک قدرت بزرگ و یک کشور بزرگ باقی خواهد ماند.
واکنش کرملین به پیشنهاد زلنسکی درباره تغییر نام روسیه!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به مباحث اخیر پیرامون تغییر نام روسیه توسط اوکراینی‌ها گفت، روسیه روسیه باقی خواهد ماند و هرگونه پیشنهاد برای تغییر اسم آن به «مسکوویا» مثل یک جُک خنده دار است.

پسکوف در نشست خبری خود در روز دوشنبه گفت، اینچنین پیامها و تصمیمات مشابه را باید به عنوان یک جُک بد تلقی کرد. شوخیها درباره این موضوع خیلی زیاد بوده و فکر نمی‌کنم به جک جدید نیاز باشد. 

وی تاکید کرد، من یک بار دیگر باید تاکید کنم شما فقط می‌توانید به این داستان بخندید. فارغ از آنچه که آن را صدا کنیم، روسیه، به عنوان یک قدرت بزرگ و یک کشور بزرگ باقی خواهد ماند.

اظهارات سخنگوی کرملبین در واکنش به صحبتهای اخیر ولودیمیر زلنسکی مطرح شده است. رئیس‌جمهور اوکراین جمعه (۱۹ اسفند) به نخست وزیر این کشور دستور داد پیشنهاد تغییر نام رسمی روسیه به «مسکوویا» را در زبان اوکراینی به طور کامل بررسی کنند. زلنسکی این اظهارات را در واکنش به درخواستی آنلاین بیان کرد که در آن ادعا شده نام روسیه زمینه تجاوز بیشتر به تاریخ «روسِ‌کی‌یف» (Kievan Rus) یک دولت قرون وسطایی که روسیه و اوکراین منشأ خود را در آنجا ردیابی می‌کنند، فراهم می‌کند.

در همین زمینه، دیمیتری مدودف رئیس‌جمهور پیشین روسیه و معاون شورای امنیت این کشور نیز در واکنش به حرفهای زلنسکی پیشنهاد تغییر نام اوکراین به «استپان باندرا» را داد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید