این جنگنده سوخوی روسی، پهپاد آمریکا را ساقط کرد+تصاویر

کدخبر: ۵۶۱۵۸۴
مدل بهینه سازی شده یکی از قدیمی ترین جنگنده های روسی توانست پهپاد آمریکایی را روی هوا شکار کند.
این جنگنده سوخوی روسی، پهپاد آمریکا را ساقط کرد+تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، سقوط پهپاد آمریکایی هنگام پرواز روی دریای سیاه در نزدیکی کریمه یکی از مهمترین اخبار روزهای اخیر جنگ اوکراین است. بر اساس روایت منتشر شده ضربه‌ای که جنگنده سوخو ۲۷ ارتش روسیه به پروانه پهپاد زده باعث سرنگون شدن آن شده است.

ام کیو ۹ ریپر پهپاد شناسایی رزمی مشهور ارتش آمریکا است که طراحی و ساخت آن را کمپانی جنرال اتمیکس به انجام رسانده است.نخستین نمونه‌های این پهپاد چند ده میلیون دلاری ۲۲ سال پیش به پرواز درآمدند و حالا یکی از این پهپادها در دریای سیاه توسط جنگنده‌های سوخو ۲۷ ارتش روسیه سرنگون شده است.پهپاد ام‌کیو ۹ در نیروی هوایی آمریکا در رده «هواگردهای خلبان از راه دور» دسته‌بندی می‌شود که نشان‌دهنده کنترل شدن آن‌ها توسط نیروهای مستقر روی زمین است.

روسیه این پهپاد گرانقیمت آمریکایی را سرنگون کرد/ عکس

اما پرنده روسی که موفق به شکار این پهپاد مدرن و گران قیمت شده است، کدام مدل از سوخوهای روسیه است؟ یک سوخوی ۲۷ که نشریه ای آمریکایی در حوزه جنگ افزار در وصفش تعابیر جالبی استفاده کرده است.

نشریه آمریکایی "۱۹FortyFive" در مطلبی نوشته است، جنگنده‌های سوخو-۲۷ روسی یکی از بهترین انواع جنگندهای نسل چهارم در جهان بشمار می‌روند. جنگنده سوخو-۲۷ قادر به حمل تا ۱۰ موشک یا مجموعه‌ای از بمب‌ها و موشک‌ها، به همراه مهمات نظامی آنهاست. چنین ظرفیتی به خلبان آن اجازه می‌دهد تا مبادرت به پرتاب موشک "هوا به هوا" کند. علاوه بر این، این جنگنده‌های روسی دارای بهترین سیستم اویونیکی (سیستم الکترونیک هوانوردی) هستند.

عکس | « مار کبری پوگاچیف » شکارچی پهپاد جنگی پیشرفته آمریکایی در اوکراین!

برد پرواز بسیار زیاد و ظرفیت بالای تسلیحات جنگنده سوخو-۲۷ قابل توجه است. و بعنوان یکی از کاستی‌های این هواپیمای روسی می توان گفت: قابلیت پایین گریز از رادارها و تجربه ناکافی در عملیات نظامی !

جنگنده‌های سوخو-۲۷ ساخت اتحاد جماهیر شوروی و بعد فدراسیون روسیه، هستند. این ماشین پرنده طی سال‌های اخیر تغییرات زیادی پیدا کرده است: از جمله مدرن‌ترین این نوع جنگنده‌ها، هواپیمای سوخو-۳۵ نسل ۴++ است.

از جمله مختصات جنگنده‌های سوخو-۲۷ و انواع مدرنیزه شده آنها، شکل خاص این هواپیماست که به سرعت پرواز آن کمک کرده و قدرت فوق العاده‌ و امکان انجام مانورهای مختلف در پروازها در بالاترین فضای ممکن را تأمین کرده و دقیقاً به همین جهت به "مار کبری پوگاچیف" معروف شده است!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید