پررنگ شدن شکاف جمهوری‌خواهان در آستانه رقابت‌های درون‌حزبی

از لاف زنی ترامپ تا خونسردی دسنتس؛ زمان عبور فرا رسید؟

کدخبر: ۵۶۱۶۶۶
ترامپ تلاش کرد تا دسنتس را نماینده طبقه حاکمه جمهوری‌خواهان در واشنگتن معرفی کند. او با اشاره به سابقه دسنتس در کنگره، او را به افرادی مثل میت رامنی و پاول رایان تشبیه کرد که دیگر خریداری بین مردم ندارند.
از لاف زنی ترامپ تا خونسردی دسنتس؛ زمان عبور فرا رسید؟

به گزارش اقتصادنیوز، مردم آیووا در یک هفته میزبان دونالد ترامپ و ران دسنتس، دو تن از محبوب‌ترین چهره‌های جمهوری‌خواه و رقیبان احتمالی انتخابات ۲۰۲۴ بودند.

تفاوت آشکار در سخنرانی ترامپ و دسنتس

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و ران دسنتس، فرماندار فلوریدا در روزهای اخیر در ایالت آیووا حضور داشته و بیش از پیش، اختلاف بین خود که دو رقیب احتمالی نامزدی حزب جمهوری‌خواهان هستند را پررنگ کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ترامپ ۷۰ساله، روز دوشنبه با سبک و سیاق راحت و آزاد خود درباره رویدادهای جهان و چهار سال حضور خود در کاخ سفید در سالنی مملو از طرف‌داران پرشور صحبت کرد.

دسنتس ۴۴ساله نیز در روز جمعه و در مقابل جمعیتی کنجکاو که تازه داشتند با او آشنا می‌شدند شق‌ورق ایستاد و در مورد برخی از مسائل داخلی سخنرانی کرد.

رویدادهای پشت‌سر هم در شهر رودخانه‌ای دونپورت، تصویری از وضعیت جالب رقابت‌های درون‌حزبی جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۴ را نشان می‌دهد.

انتخابات آمریکا

زمان عبور از ترامپ رسید؟

بنا به گزارش اکوایران، رئیس‌جمهوری سابق که در تلاش برای بازگشت به قدرت است و رقبایی که قصد دارند رأی‌دهندگان را متقاعد سازند که وقت آن رسیده که از گذشته عبور کنند.

افزایش حمایت از رقیب ترامپ در ایالت کلیدی جمهوری خواهان

ایالت آیووا اهمیت زیادی در فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری دارد زیرا در اوایل سال آینده، میزبان اولین رقابت نامزدی درون‌حزبی جمهوری‌خواهان بوده و به دسنتس فرصتی برای ضربه‌زدن به ترامپ خواهد داد. بر اساس یک نظرسنجی، حمایت از ترامپ کاهش یافته و محبوبیت دسنتس در حال افزایش است.

با توجه به اینکه هر دو عمدتاً در طیف سیاسی محافظه‌کاران قرار می‌گیرند، ممکن است که نتیجه رویارویی آن‌ها در تفاوت سبک و سیاق آن‌ها و تمایل رأی‌دهنده‌ها به انتخاب چهره‌ای قدیمی یا چهره‌ای جدید خلاصه شود.

انتظار می‌رود دسنتس که به عنوان بخشی از تور تبلیغ کتاب خود به دونپورت سفر کرده بود، در ماه‌های آینده نامزدی خود را اعلام کند.

اظهارات او عمدتاً بازخوانی سوابق خود در فرمانداری فلوریدا بود. او به ترامپ و به انتخابات ۲۰۲۴ اشاره‌ای نکرد.

4WgYxWLTIm5m

از لاف زنی ترامپ تا خونسردی دسنتس

برخلاف سخنرانی رسمی و فنی دسنتس، اولین سفر ترامپ به آیووا در این دوره از انتخابات، با چاشنی لاف‌زنی و حمله تمام‌عیار علیه دشمنانش، از جمله فرماندار فلوریدا همراه بود.

ترامپ درباره دسنتس گفت: فکر نمی‌کنم عملکرد خوبی در این ایالت داشته باشد. ببینیم و تعریف کنیم.

ساعت‌ها قبل از شروع سخنرانی، جمعیتی زیادی بیرون سالن صف کشیده و حتی زمانی که سخنرانی ترامپ شروع شد، عده زیادی نتوانستند به داخل سالن رفته و در سرما ایستادند.

اگرچه موضوع سخنرانی ترامپ در مورد سیاست‌های آموزشی بود، اما او بیشتر سخنرانی دو ساعته‌اش را به وعده‌ووعید به مردم آیووا اختصاص داد که اگر دوباره رئیس‌جمهور می‌شد، در حمایت از صنعت ساخت اتانول در این ایالت چه اقداماتی انجام می‌داد.

او با انتقاد از عملکرد دولت بایدن در مورد اوکراین و افغانستان، به طور مفصل در مورد سیاست خارجی صحبت کرد. او از رابطه خود را با رهبران جهان سخن گفت و اظهارات متضادی با سیاست‌های دولت‌محور دسنتس بیان کرد.

حمله ترامپ به دسنتس

دسنتس نیز در اظهاراتی اعلام کرد که او نیز مانند ترامپ، با حمایت همه‌جانبه آمریکا از اوکراین در جنگ مخالف است. موضعی که با اکثر جمهوری‌خواهان واشنگتن تفاوت دارد.

ترامپ تلاش کرد تا دسنتس را نماینده طبقه حاکمه جمهوری‌خواهان در واشنگتن معرفی کند. او با اشاره به سابقه دسنتس در کنگره، او را به افرادی مثل میت رامنی و پاول رایان تشبیه کرد که دیگر خریداری بین مردم ندارند.

انتخابات آمریکا

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید