لاوروف:

مانع‌تراشی غرب برای پیوستن گرجستان به نشست ۳+۳

کدخبر: ۵۶۲۷۱۵
اقتصادنیوز: وزیرخارجه روسیه گفت درها به روی گرجستان برای پیوستن به نشست ۳+ ۳ باز است و مقامات تفلیس هنوز به احتمال پیوستن به این تشکل توجه می کنند.
مانع‌تراشی غرب برای پیوستن گرجستان به نشست ۳+۳

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، « سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه پس از دیدار با آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان گفت مقامات تفلیس هنوز احتمال پیوستن به تشکل ۳+۳ را مورد توجه قرار می دهند اما غرب برای پیوستن گرجستان مانع تراشی می کند.

محمد اسلامی: با عربستان همکاری خواهیم کرد

رسانه‌های ارمنستان گزارش دادند، لاوروف افزود: «گرجستان هنوز به شرکت در این تشکل فکر می کند. اولین ملاقات صورت گرفته و درها برای تفلیس باز است. اکنون ما بر روی برگزاری جلسه دوم کار می کنیم و غرب فعالانه به تضعیف کردن این ساختار که تازه درحال شکل گیری است می پرداز.

وزیر امورخارجه روسیه خاطرنشان کرد کشورهای غربی شامل اروپا و آمریکا بدنبال تحمیل شرایط خود در سه کشور منطقه قفقاز جنوبی هستند. غرب به دور از مرزهای خود مستقیما به حمله به ترکیه، ایران و روسیه همسایگان کشورهای قفقاز جنوبی مشغول است. بنابراین لازم نمی دانم که احتمال یا ضرورتی برای گفت و گو با غرب درباره قفقاز جنوبی وجود داشته باشد.

ایده تشکل ۳+۳ از سوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پس از جنگ دوم قره باغ در سال ۲۰۲۰ ارائه شد. این تشکل شامل ۶ کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، روسیه و ایران است تا صلح در منطقه را حفظ کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید