نتانیاهو به دردسر افتاد

کدخبر: ۵۶۳۱۸۱
دادستان کل رژیم صهیونیستی گفت که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با این گفته خود که شخصاً در طرح اصلاح نظام قضایی دخالت خواهد کرد، قانون را زیر پا گذاشته است.
نتانیاهو به دردسر افتاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دادستان کل رژیم صهیونیستی جمعه شب «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را به نقض قانون متهم کرد.

به گزارش ایرنا از تارنمای العربی الجدید، «گالی باهاراف میارا» دادستان کل رژیم صهیونیستی نتانیاهو را به رعایت نکردن اصل عدم تعارض منافع در پیشنهاد اصلاحات قضائی متهم کرده است.

دادستان کل رژیم صهیونیستی گفت که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با این گفته خود که شخصاً در طرح اصلاح نظام قضایی دخالت خواهد کرد، قانون را زیر پا گذاشته است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه گفته بود که همه ملاحظات را نادیده می‌گیرد و هر کاری که لازم باشد برای پیشبرد طرح اصلاحات قضایی انجام خواهد داد.

باهاراف میارا در نامه‌ای به نتانیاهو گفته که موضع حقوقی روشن است و وی باید از هرگونه مداخله در تغییر سیستم قضایی از جمله تشکیل کمیته‌ای برای انتصاب قضات خودداری کند، زیرا چنین کاری مغایر با اصل عدم تعارض منافع است.

دادستان کل رژیم صهیونیستی نوشته است: اظهارات شب گذشته شما (پنجشنبه) و هرگونه اقدامی که بر خلاف این دستور انجام دهید غیرقانونی و مغایر با اصل عدم تعارض منافع است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که اصلاحات انجام شده در کمیته انتصاب قضات درهای دادگاه‌ها را به روی قضات همه اقشار جامعه باز می‌کند.

سخنان نتانیاهو درحالی مطرح می‌شود که هزاران صهیونیست در اعتراض به اصلاحات قضایی خیابان‌ها را مسدود کردند.

رسانه‌ها گزارش دادند که صهیونیست‌ها روز پنجشنبه در اعتراض به تغییرات اساسی در سیستم قضایی توسط کابینه نتانیاهو به خیابان‌ها آمدند و در محکومیت این اقدام با مسدود کردن راه‌ها در سراسر سرزمین‌های اشغالی کمپین چند ماهه اعتراضی خود را افزایش دادند.

هزاران نفر از معترضان با حمل پلاکارت‌هایی در محکومیت این اقدام کنست، در خیابان‌های تل‌آویو راهپیمایی کردند و موجب توقف تردد در اواسط یک روز کاری در این خیابان‌ها شدند.

همچنین گروهی از معترضان در یک خیابان بیرون بندرگاه، لاستیک‌ها را آتش زدند و برای مدتی مانع از حرکت کامیون‌ها شدند. پلیس تظاهرکنندگان را از محل تجمع دور کرد.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید