اردوغان و کمال قلیچدار اوغلو تایید صلاحیت شدند

کدخبر: ۵۶۳۴۷۰
صلاحیت رجب طیب اردوغان و کمال قلیچدار اوغلو برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه تایید شد.
اردوغان و کمال قلیچدار اوغلو تایید صلاحیت شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کمیته عالی انتخابات ترکیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که در چارچوب جدول زمان بندی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی آتی این کشور درخواست‌های نامزدی ارائه شده توسط احزاب سیاسی تا روز ۲۳ مارس را بررسی و درخواست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و «کمال قلیچدار اوغلو» رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوریخواه ترکیه برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را تأیید کرده است.

در بیانیه این کمیته آمده است: پس از بررسی‌های لازم مشخص شد که مانعی برای نامزدی اردوغان از سوی حزب «عدالت و توسعه» و «جنبش ملی» وجود ندارد.

طبق این بیانیه، همچنین مدارک و درخواست کمال قلیچدار اوغلو نیز مورد بررسی قرار گرفت و او نیز مشکلی برای نامزدی در انتخابات ندارد.

قرار است که اردوغان و قلیچدار اوغلو به ترتیب به عنوان نامزدهای حزب حاکم و اپوزیسیون در انتخابات آتی با یکدیگر رقابت کنند.

نظرسنجی‌های اخیر حاکی از آن است که طی انتخابات رقابتی تنگاتنگی میان اپوزیسیون و حزب حاکم ترکیه برقرار خواهد بود.

وقوع زمین لرزه‌ها و پس لرزه‌های مهیب از ششم فوریه سال جاری میلادی در ترکیه این شایعه را رونق داد که انتخابات ریاست جمهوری این کشور شاید به تعویق بیفتد اما ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت که این انتخابات ۱۴ مه ۲۰۲۳ به احتمال زیاد بر اساس برنامه برگزار می‌شود. اردوغان هم پیشتر در سخنرانی مقابل نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه تصریح کرد، انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری ۱۴ ماه مه (۲۴ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید