آلمان به عهدش در قبال اوکراین وفا کرد

کدخبر: ۵۶۳۶۵۱
اقتصادنیوز: بنابر اعلام منابع امنیتی، ۱۸ تانک لئوپارد آلمان به اوکراین رسیده است تا از آنها در مقابل نظامیان روسیه استفاده شود.
آلمان به عهدش در قبال اوکراین وفا کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک منبع امنیتی دوشنبه تایید کرد که ۱۸ تانک لئوپارد آلمان به اوکراین رسیده است تا از آنها در مقابل نیروهای روسیه استفاده شود.

جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای ندارد

این منبع امنیتی که رویترز به نامش اشاره‌ای نکرد، افزود که علاوه بر ۱۸ تانک لئوپارد ۲، چهل خودرو نفربر «ماردر» و دو خودرو زرهی دیگر به اوکراین رسیده‌اند.

این منبع گفت که پرتغال نیز تاکنون سه تانک لئوپارد ۲ را که از آلمان خریداری کرده بود، به اوکراین ارسال کرده است.

به نوشته رویترز، لئوپارد ۲ جزو بهترین تسلیحات غربی است و آلمان در ماه ژانویه موافقت کرد که این تانک‌ها را به اوکراین ارسال کند.

آلمان همچنین آموزش نظامیان اوکراینی برای استفاده از لئوپارد ۲ و ماردر را نیز انجام داد که این آموزش‌ها ۲ هفته پیش به اتمام رسید.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا پیش از این خبر داده بود که ۹ کشور متعهد شده‌اند تا مجموعا ۱۵۰ تانک لئوپارد به اوکراین ارسال کنند.

وزیر دفاع آمریکا افزود: کشورهای دیگر نیز سامانه‌های دفاعی کوتاه برد به اوکراین ارسال کرده‌اند.

وی اظهار کرد: ما در بحبوحه مبارزه اوکراین برای آزادی به یک مرحله مهم رسیده‌ایم. ما باید عزم و اتحاد خود را نشان دهیم؛ یعنی به تعهدات خود بطور کامل و سریع عمل کنیم.

آستین همچنین خواستار افزایش ارسال مهمات و سامانه‌های دفاعی هوایی به اوکراین شد.

اظهارات اولیانوف درباره سفر گروسی به تهران

در همین حال، هشت عضو سنای آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در نامه‌ای به آستین از وی خواستند با تحویل اف-۱۶ به کی‌یف، بازی را در میدان جنگ به نفع اوکراین تغییر دهد.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که این کشور تاکنون بیش از ۳۲ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارسال کرده است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه و سایر مقام‌های روسیه همواره نسبت به ارسال تسلیحات به اوکراین و احتمال انتقال آنها به کشورهای دیگر هشدار داده‌اند.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا پیشتر گفته بود که نظامی‌گری غرب در اوکراین تهدید مستقیمی علیه امنیت جهانی و اروپا ایجاد می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید