واکنش آمریکا به ادعای حمایت از معترضان علیه نتانیاهو

کدخبر: ۵۶۳۷۲۱
رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند که دولت واشنگتن از طریق جنبشی غیردولتی، تظاهرات در تل آویو را تأمین مالی می‌کند.
واکنش آمریکا به ادعای حمایت از معترضان علیه نتانیاهو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از اسپوتنیک، آمریکا مداخله و دامن زدن به اعتراضات در رژیم صهیونیستی را تکذیب کرده و گفته است که واشنگتن در اعتراضات ضدنتانیاهو در تل آویو دخالتی نداشته است. «ودانت پاتل»، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط گفت: ادعاها مبنی بر دست داشتن ایالات متحده در دامن زدن به اعتراضات جاری در اسرائیل نادرست است.

فوری/روسیه موشک مافوق صوت شلیک کرد

وزارت خارجه آمریکا اگرچه مدعی شده از طیف وسیعی از برنامه‌های فعالان جامعه مدنی در سراسر جهان درباره حقوق بشر و ارزش‌های دموکراتیک حمایت می‌کند، اما همزمان ادعا کرده که هر تصوری مبنی بر حمایت از اعتراض‌ها یا آغازکنندگان اعتراضات در تل آویو کاملاً نادرست است.

برخی رسانه‌های آمریکایی پیشتر گزارش داده بودند که دولت واشنگتن از طریق جنبشی غیردولتی، تظاهرات در تل آویو را تأمین مالی می‌کند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره نقش این کشور در آشوب‌های تل آویو افزود: برخی گروه‌های مدنی و غیردولتی اسرائیلی حتی در زمان ترامپ هم کمک و حمایت دریافت می‌کردند.

پاتل افزود، این کمک مالی از یک برنامه آموزشی در مدارس بیت المقدس حمایت می‌کند که مکمل مطالعات مدنی آنها بود.

پیشتر نیز، در ادامه تشدید اختلافات میان آمریکا و رژیم صهیونیستی، «یائیر نتانیاهو»، فرزند نخست وزیر تل آویو ادعا کرده بود که وزارت امور خارجه آمریکا بودجه اعتراضات علیه نتانیاهو و تظاهرات ضد اصلاحات قضائی را تأمین می‌کند.

در یکی از توئیت‌هایی که پسر نتانیاهو به اشتراک گذاشته، گفته شده است که آمریکایی‌ها پشت اعتراضات جاری در تل آویو هستند. بر اساس این توییت، آمریکا با به راه انداختن اعتراضات علیه کابینه رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا نتانیاهو را برای جلوگیری از تشدید تنش با ایران تحت فشار قرار دهد.

در توییتی که پسر نتانیاهو منتشر کرده، آمده است: «وزارت امور خارجه آمریکا پشت اعتراضات در اسرائیل با هدف سرنگونی نتانیاهو برای انعقاد توافق با ایرانی هاست. آیا چیزی بنام شین بت وجود دارد؟»

او سپس توییت دیگری را به اشتراک گذاشت که در آن ادعا شده بود وزارت خارجه ایالات متحده در تلاش است تا کابینه نتانیاهو را سرنگون کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید