واکنش روسیه به بازداشت خبرنگار وال‌استریت ژورنال

کدخبر: ۵۶۴۱۲۷
سخنگوی کاخ کرملین بازداشت خبرنگار نشریه آمریکایی در روسیه را تایید کرد.
واکنش روسیه به بازداشت خبرنگار وال‌استریت ژورنال

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) بازداشت یک خبرنگار نشریه آمریکایی در این کشور را تایید کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد دستگیری خبرنگار نشریه «وال استریت ژورنال» در روسیه یک سوءظن نیست، بلکه او بازداشت شده و این اقدام نیز به عهده مقامات امنیتی بود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال واکنش آمریکا به بازداشت خبرنگار وال‌استریت ژورنال در روسیه، گفت: «امیدواریم که چنین نشود».

سخنگوی کرملین ضمن اشاره به بازداشت «ایوان گِرشکوویچ» خبرنگار این نشریه آمریکایی حین ارتکاب به جرم، اما از ارائه توضیح و جزئیات بیشتر درباره تخلفات وی امتناع کرد.

پسکوف در واکنش به اخراج راهبان از صومعه کی‌یف-پچرسک نیز اظهار داشت: «ما این اقدامات و فشار بر روحانیون و کلیسای ارتدکس روسیه را به شدت محکوم می‌کنیم».

طبق این گزارش، وی همچنین درباره گزارش‌ها مبنی بر احتمال سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به نیروگاه اتمی «آق‌قویو» در ترکیه، گفت که پوتین فعلا چنین تصمیمی نگرفته است.

این مقام روس روز گذشته نیز ضمن ابراز تأسف نسبت به عدم حمایت سازمان ملل از قطعنامه پیشنهادی علیه خرابکاری در نورد استریم، گفته بود که آلمان با تأمین تسلیحات برای اوکراین، نقش فعالی در این جنگ ایفا می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید