اظهارات امام جمعه اهواز درباره حجاب/ دلارهای آمریکایی حامی کشف حجاب است

کدخبر: ۵۶۴۱۶۷
اقتصادنیوز: حاجتی یکی از مسائل مهم امروز جامعه را توجه به حجاب و پوشش اسلامی دانست و گفت: کسانی که دلسوز آینده کشور و دلسوخته ارزش‌های اسلامی هستند نگران این موضوع هستند
اظهارات امام جمعه اهواز درباره حجاب/ دلارهای آمریکایی حامی کشف حجاب است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،  میر احمدرضا حاجتی عالمِ خوزستانی و امام جمعه موقت اهواز  با بیان اینکه مهار تورم و مقابله با بد‌حجابی دو مسئله مهم در شرایط کنونی است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی راهبردی و مهمی که داشتند چند موضوع را عنوان کردند که یکی از آنها بحث مهم تورم بود. ایشان تاکید خاصی داشتند که کارگزاران دولت اسلامی باید تورم را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه تورم مسئله‌ای خانمان‌برانداز، افزود: از بدو شروع دولت مردمی و از زمان تنفیذ حکم ریاست جمهوری، یکی از مشکلات دولت کنترل نقدینگی بود و امروز کنترل تورم به یک تکلیف جدی برای دولت مردمی تبدیل شده است.

تورم، واقعیت تلخ

حجت‌الاسلام حاجتی با اشاره به اینکه تورم یک واقعیت تلخ است، گفت: تورم باید به صورتی کنترل شود که قشر مستضعف جامعه آثار مهار تورم را در سفره‌ی خود احساس کنند و امیدواریم تیم اقتصادی دولت با قاطعیت بیشتر نسبت به کنترل عوامل تورم در جامعه اقدام کند.

وی با اشاره به عوامل متعدد ایجاد تورم در جامعه خاطرنشان کرد: البته مردم آن بخش از تورمی که به دلیل تحریم ایجاد شده است را درک می‌کنند چرا که ملت ایران اسلامی تا به امروز تمامی سختی‌های پس از انقلاب را برای به اهتزار درآمدن پرچم نظام اسلامی تحمل کردند.

دلسوزان نظام نگران بی‌حجابی‌اند

حجت‌الاسلام حاجتی در عین حال یکی از مسائل مهم امروز جامعه را توجه به حجاب و پوشش اسلامی دانست و گفت: کسانی که دلسوز آینده کشور و دلسوخته ارزش‌های اسلامی هستند نگران این موضوع هستند چرا که امروز به صورت هدفمند، اهداف شومی از سوی دشمنان قسم خورده نظام اسلامی در این خصوص برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه دو نکته مهم در خصوص رعایت پوشش اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: امروز بحثی که به عنوان کشف حجاب در جامعه مطرح شده است نباید به عنوان یک پدیده صرفا اجتماعی و حادثه گذرا دست کم گرفته شود و باید با علم عمیق این مسئله را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

حجت‌الاسلام حاجتی گفت: البته جامعه اسلامی از بدو پیروزی انقلاب همواره با مسائل اینچنینی دست‌وپنجه نرم کرده است و امروز مسئله کشف حجاب و نه بدحجابی، از آن سوی مرزها مدیریت و هدایت می‌شود و میلیون‌ها دلار برای آن هزینه شده است و عناصر خودفروخته‌ای در شبکه‌های ماهواره‌ای آن را دنبال می‌کنند.

دلارهای آمریکایی حامی کشف حجاب

وی افزود: بر اساس اسناد رسمی، یک عنصر خودفروخته که به صورت مداوم در طی سال‌های اخیر برای ترویج کشف حجاب در کشورمان تبلیغات کرده است، از سازمان‌های جاسوسی در وزارت امور خارجه آمریکا و نهادهای رسمی ده‌ها و صدها هزار دلار دریافت کرده است.

حجت‌الاسلام حاجتی بیان کرد: نگاه اول ما به این مسئله باید یک نگاه عملیاتی باشد و ما باید آگاه باشیم که با یک شبیه خون و تهاجم سامان‌دهی شده فرهنگی از سوی دشمنان قسم‌خورده مواجه هستیم و نباید از دشمن غافل شویم چرا که تمامیت ارضی، فرهنگی و سیاسی کشور هدف قرار داده شده است.

وی با اشاره به اهمیت مسئله حجاب در نظام اسلامی گفت: اگر امروز کشوری به نام ایران وجود دارد مرهون مجاهدت جوانانی است که در دامن زنان محجبه و با عفت تربیت شده‌اند. دشمنان به این نتیجه رسیدند که تا فرهنگ عفت و حیا و حجاب‌مداری حاکم است، آنان نمی‌توانند به اهداف شوم خود در فروپاشی جامعه اسلامی دست پیدا کنند.

مبارزه با بدحجابی میدان نبرد است

امام جمعه موقت اهواز افزود: از این رو وقتی رضا خان به قدرت رسید، مبارزه با حجاب، مجالس اهل‌بیت عصمت و طهارت و روحانیت در دستور کار قرار گرفت و امروز پس از گذشت یک‌صدسال باز همین برنامه‌ها را در پیش گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه صحنه‌ی امروز، صحنه نبرد است، گفت: در بحث حجاب و عفاف امروز دشمن آرایش جنگی گرفته است. البته منظور آرایش نظامی نیست چرا که دشمن توانایی مقابله نظامی با ما را ندارد از این رو به سمت هجمه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی رو آورده است که توهین به محجبه‌ها، تشویق به کشف حجاب، به کارگیری بعضی از عوامل داخلی بی‌حیا و فریب دادن اقشار ناآگاه بخشی از عملیات جنگی دشمن است.

لزوم تشکیل هسته‌های مقاومت اسلامی

حجت‌الاسلام حاجتی تصریح کرد: امروز هر گونه کوتاهی در میراث حضرت زهرا (س) و هر گونه تساهل و تسامح از سوی مسوولان امر و بی‌تفاوتی از سوی احاد جامعه نسبت به این مسئله عملیات دشمن را برای ایجاد زخم‌های عمیق بر بدنه جامعه تشدید خواهد کرد از این رو وظیفه‌ی ما نهی از منکر لسانی است.

وی تشکیل هسته‌های مقاومت اسلامی در شرایط کنونی را لازم و ضروری دانست و گفت: با محوریت تذکر لسانی و پرهیز از کم‌حوصلگی و بهانه دادن به دست دشمنان و عناصر مزدور خارجی و افراد ناآگاه داخلی خواهیم توانست با مسئله بدحجابی مقابله کنیم از سوی دیگر مسوولان در تمامی دستگاه‌ها نیز به وظایف فرهنگی خود در این زمینه عمل کنند.

حجت‌الاسلام حاجتی افزود: در عین حال دستگاه قضایی و دادستان‌ها باید به وظیفه خود در برابر هنجارشکنان و عناصر دشمن عمل کنند. اگر سد بی‌حجابی شکسته شود تبعات جبران‌ناپذیر آن جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید