ایجاد یک تشکل برانداز دیگر جمهوری اسلامی در لندن به روایت روزنامه اصولگرا

کدخبر: ۵۶۵۱۳۸
اقتصادنیوز: روزنامه اصولگرای جوان در مطلبی نوشت: دو روز پیش (۱۴ فروردین) پنج گروه سیاسی ضدانقلاب در لندن دور هم جمع شدند تا اعلام کنند که راه آن‌ها از براندازان ساکن امریکا جداست.
ایجاد یک تشکل برانداز دیگر جمهوری اسلامی در لندن به روایت روزنامه اصولگرا

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از روزنامه جوان وب‌سایت دویچه وله گزارش داده است که این پنج گروه سیاسی در نشست خبری خود انتقاد‌هایی شدید از منشور مهسا مطرح و برگزارکنندگان نشست دانشگاه استنفورد را به آلترناتیوسازی توسط دولت‌های خارجی متهم کرده‌اند.

اتحاد جمهوریخواهان ایران، جبهه ملی ایران ـ اروپا، حزب چپ ایران (گروهک تروریستی فدائیان خلق)، سازمان‌های جبهه ملی ایران در خارج از کشور و همبستگی جمهوریخواهان ایران پنج گروه سیاسی هستند که با عبور از منشور براندازی مهسا طرح جدیدی باعنوان «همگامی» را مطرح کرده‌اند.

بهروز خلیق، عضو سابق گروهک تروریستی فدائیان خلق در این نشست اعلام کرده است نویسندگان منشور براندازی تکروی و سایر عناصر ضد انقلاب در خارج را حذف و بایکوت کرده‌اند!

نمایندگان دو شاخه گروهک جبهه ملی نیز در این دورهمی سیاسی با اعلام مخالفت با تصمیمات گرفته شده در نشست جورج تاون و استنفورد اعلام کرده‌اند که منشور مهسا تمایلات شدید تجزیه‌طلبانه دارد.

در متن موسوم به منشور مهسا با جملاتی شبیه به «تمرکززدایی از قدرت با سپردن اختیارات مالی، اداری و سیاستگذاری به نهاد‌های منتخب استانی، شهری و ناحیه‌ای» ایده تجزیه ایران به صورت علنی تبلیغ شده است، این ایده سال‌ها پیش در عراق و با محوریت کردستان پیاده شده و نتیجه‌ای جز آشوب و تنش برای مردم آن کشور نداشت. با این حال، منتشرکنندگان این منشور آنچه را که برای مردم عراق رقم خورده، توضیح نمی‌دهند و صرفاً آینده روشن موهومی را به تصویر می‌کشند و حرفی از چند پاره شدن ایران در نتیجه این تئوری‌های شیک نمی‌زنند.

سایت مشرق نوشته که «بنا بر اطلاعات به دست آمده پیش از اعلام انشعاب پنج گروهک ضد انقلاب از ائتلاف سازمان سیا، نمایندگان این جمع با رضا ربع پهلوی دیدار کرده و نسبت به حضور ضد انقلاب کردی از جمله رهبر گروهک تروریستی کومله اعتراض کرده بودند، یکی از حاضران در این جمع روایت کرده است که رضا پهلوی به معترضان اعلام کرده است که عبدالله مهتدی و حزبش قابل حذف شدن نبوده و حضور آن‌ها در ائتلاف ضد انقلاب ضروری است! این دست مواضع باعث شده است تا این پنج گروه راه خود را از لیدر‌های اغتشاشات جدا کنند.»

علاوه بر این انشعاب‌های رسمی، تجمعات ضدانقلاب هم محل نمایش تفرقه‌های این جماعت بوده است. درگیری‌های میان عوامل برانداز در تجمعات خود چنان زیاد بوده که بی‌بی‌سی هم نتوانسته از آن بگذرد و در گزارشی اذعان کرده بود که عناصر حاضر در این تجمعات چند ده نفره همدیگر را کتک می‌زنند و فحش‌های رکیک ناموسی به هم می‌دهند، در حالی‌که سایر ایرانیان بی اعتنا از کنار آن‌ها رد می‌شوند!

در همان نشست‌های امریکایی هم، تعدادی از لیدر‌های برانداز حضور نیافتند و برخی پیام ویدئویی فرستادند. از سویی دو طیف سلطنت‌طلب و منافقین هم نمی‌توانند با یکدیگر کنار بیایند و اقدامات سازمان مجاهدین خلق در دوران طاغوت علیه حکومت پهلوی، چیزی نیست که از خاطر سلطنت‌طلبان برود. یعنی رضا پهلوی از یکپارچگی ایران گذشته و با تجزیه‌طلبان دست اتحاد می‌دهد، اما از دربار پهلوی نمی‌تواند بگذرد و با منافقین به اتحاد برسد!

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید