واکنش تند گوترش به ممنوعیت زنان افغانستان از کار در دفاتر این سازمان

کدخبر: ۵۶۵۳۱۱
اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان ملل متحد اقدام طالبان مبنی بر ممنوعیت زنان از کار در دفاتر سازمان ملل در افغانستان را محکوم کرد.
واکنش تند گوترش به ممنوعیت زنان افغانستان از کار در دفاتر این سازمان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آنوتونیو گوترش روز چهارشنبه با انتشار توییتی ممنوعیت کار زنان در دفتر این نهاد در ولایت ننگرهار از سوی طالبان را محکوم کرد.

خبرگزاری جمهور گزارش داد، او اضافه کرد: در صورتی‌که این اقدام متوقف نشود، توانایی‌های سازمان ملل در خصوص رساندن کمک‌های بشری به افراد نیازمند در افغانستان، تضعیف خواهد شد.

گوترش افزود: "من به‌شدت ممنوعیت کار همکاران زن افغان خود در ولایت ننگرهار افغانستان را محکوم می‌کنم. اگر این اقدام معکوس نشود، ناگزیر توانایی ما را برای رساندن کمک‌های نجات‌بخش به افرادی که به آن نیاز دارند، تضعیف خواهد کرد."

گفتنی است که دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد، شب گذشته در صفحه فیسبوکش نوشت که از ممنوعیت کار کارمندان زن این سازمان در ولایت ننگرهار ابراز نگرانی جدی می کند.

یونما افزوده: "ما به مقامات حاکم یادآوری می کنیم که ادارات سازمان ملل متحد بدون کارمندان زن نمی تواند فعالیت کند و نه کمک های حیاتی امکان پذیر است." این در حالی است که طالبان تاهنوز در این مورد چیزی نگفته‌اند.

اما، این گروه همزمان با اعلام ممنوعیت کارمندان زن در موسسات داخلی و خارجی گفته بود که کارمندان زن سازمان ملل نیز از این امر مستثنا نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید