واکنش اردوغان به حمله اسرائیلی‌ها به معتکفان فلسطینی / نمی‌توانیم ساکت بمانیم

کدخبر: ۵۶۵۳۶۱
اقتصادنیوز: اردوغان در واکنش به تعرض نیروهای اسرائیلی به معتکفان فلسطینی اظهار کرد: مسجدالاقصی برای این کشور خط قرمز است و ترکیه نمی‌تواند در برابر کارشکنی‌ اسرائیلی‌ها ساکت بماند.
واکنش اردوغان به حمله اسرائیلی‌ها به معتکفان فلسطینی / نمی‌توانیم ساکت بمانیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در اظهاراتی تعرض نیروهای رژیم صهیونیستی به معتکفان فلسطینی را محکوم کرد.

حمله جدید نظامیان رژیم صهیونیستی / آژیر خطر به صدا درآمد

خبرگزاری «آناتولی» گزارش داد، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «اقدامات شنیع علیه قبله نخست مسلمانان را محکوم می کنم و خواستار توقف این حملات در سریع‌ترین زمان ممکن هستم.»

رجب طیب اردوغان اضافه کرد: «علی‌رغم تمام هشدارها، واضح است در ورای موج خشونتی که کابینه اسرائیل به راه انداخته، بحران داخلی قرار دارد. این سیاست، سیاست ظلم نام دارد.»

اردوغان افزود: «ترکیه نمی‌تواند در برابر این تعرضات ساکت بماند. تعرض به مسجد الاقصی و هتک حرمت حرم شریف برای ما خط قرمز است.»

نظامیان صهیونیست بامداد امروز (چهارشنبه) به معتکفان فلسطینی داخل مسجد القبلی در مسجد الاقصی حمله کردند. صهیونیست‌ها با این حمله سعی داشتند معتکفان را از مسجد خارج کنند.

 در این حمله ۴۰۰ فلسطینی دستگیر و ده‌ها نفر زخمی شدند. فیلم‌ها و تصاویر این یورش بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان به همراه داشت و با محکومیت کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی، مصر، قطر و اردن همراه شد.

در مقابل، نیروهای مقاومت در غزه، سحرگاه امروز، در واکنش به حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به معتکفین در مسجدالاقصی، تعدادی موشک روانه شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه کردند. به گفته رسانه‌های عبری‌، حدود ۲۰ موشک از غزه به سمت شهرک‌ها شلیک شد که یکی از آن‌ها به کارخانه‌ای در «سدیروت» برخورد کرد و خسارات مالی به جا گذاشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید