واکنش اسلامی به خبر صدور مجوز مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای ایران

کدخبر: ۵۶۶۴۳۶
رئیس سازمان انرژی اتمی گمانه ‌زنی‌ها درباره موافقت ایران با مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای کشورمان را تکذیب کرد.
واکنش اسلامی به خبر صدور مجوز مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی که در شبکه افق سیما صحبت می‌کرد در خصوص سوالی درباره تفاسیر پیش آمده بعد از آخرین سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر این که ایران مجوز مصاحبه با دانشمندان هسته‌ایش را صادر کرده، گفت: این امر صحت ندارد و کذب است. چنین موضوعی اصولا مطرح نبوده است.

بخش هایی از صحبت های اسلامی را در ادامه می خوانید:

این مسئله به صورت یک سوال از سوی یکی از خبرنگاران یکی از رسانه‌های صهیونیستی و به صورت سوالی از آقای گروسی پرسیده شد و باوجود پاسخ آقای گروسی به سوالات این خبرنگار، خود این سوال مدیریت شده و حساب شده بیش از پاسخ مدیرکل آژانس بازتاب پیدا کرد. این سوال برای ایجاد تشویش در اذهان مطرح شده بود.

اظهارات مهم سخنگوی وزارت خارجه درباره تبادل زندانیان با آمریکا

آنچه که ما با آژانس تفاهم کردیم این است که آژانس ما را بر اساس ضوابط برجام اندازه‌گیری نکند. ما متعهد به پادمان ان‌پی‌تی هستیم. برای ما مهم است که اعتماد اژانس برقرار باشد و تعامل آژانس با سازمان انرژی اتمی برقرار باشد.

تداوم دانش آژانس (از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران) برای ما مهم است. چرا که ما متعهد به ان‌پی ‌تی و پادمان هستیم.

این مسئله بر اساس پاراگراف سوم بیانیه تهران است و مورد تفاهم قرار گرفته است. قرار شد که یک الگوی نظارتی بر خلاءهایی که آژانس حس می‌کند و اعتبار آن نیز مبتنی بر ان‌پی‌تی است تعریف بشود.

در این ارتباط ملاقات‌ها و رفت‌ و آمدها و مذاکراتی میان دو طرف صورت گرفت و الگوی مورد نظر در حال تدوین است تا ما بر اساس یک الگو، خلاء دانش آژانس را بتوانیم پر کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید