هشدار جدی نماینده مجلس درباره تبعات اجتماعی استفاده از فناوری برای بحث بی حجابی

کدخبر: ۵۶۶۵۳۸
در شرایط فعلی باید حساسیت های ما روی بحث های معیشتی و اقتصادی باشد.
هشدار جدی نماینده مجلس درباره تبعات اجتماعی استفاده از فناوری برای بحث بی حجابی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، نماینده مردم چابهار با اشاره به صحبت های اخیر فرمانده نیروی انتظامی در مورد برخورد با بی حجاب با استفاده از دوربین های هوشمند گفت: رهبری در دیدار با کارگزاران نظام تاکید داشتند که کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است اما بلافاصله هم عنوان کردند که نباید برای این مسئله دست به اقدامات بی قاعده زد. در مورد اتفاقاتی که اخیرا در بحث حجاب می افتد باید بین حجاب و عفاف تفکیک موضوع باشد.

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار عصر ایران اظهار کرد: جدا از بحث های مذهبی به لحاظ عرفی و فرهنگی مردم ایران حتی قبل از اسلام به نوعی از پوشش اعتقاد داشتند. در شرایط فعلی باید حساسیت های ما روی بحث های معیشتی و اقتصادی باشد با این شرایط و تقابل مردم با یکدیگر فکر نمی کنم بتوانیم مشکلی را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بحث حجاب و تبیین فلسفه حجاب نهادهایی پرسشگر هستند که باید خودشان پاسخگو باشند. بسیاری از نهادهای فرهنگی و تریبون های مذهبی با بودجه های کلانی که برای بحث حجاب گرفتند باید الان پاسخگو باشند. اگر وضعیت به تعبیر خودشان زجر آور است، آنها باید بگویند خودشان چکار کرده اند؟ اعتباراتی که به این نهادها برای تبیین فلسفه حجاب داده شده چرا به سرانجامی نرسیده است، این اعتبارات کجا هزینه شده است؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید