پاسخ رئیس شبه جزیره کریمه به اوکراین: ما آماده ایم

کدخبر: ۵۶۶۷۶۰
رئیس شبه جزیره کریمه از آمادگی این منطقه برای رویارویی با ضد حمله قریب الوقوع ارتش اوکراین خبر داد.
پاسخ رئیس شبه جزیره کریمه به اوکراین: ما آماده ایم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «سرگئی آکسیونوف»، رهبر انتصابی روسیه در شبه‌جزیره کریمه بر آمادگی این منطقه برای مقابله با یک ضدحمله قریب الوقوع ارتش اوکراین از جمله با به کارگیری مواضع دفاعی تقویت شده توسط ارتش روسیه تاکید کرد.

 سرگئی آکسیونوف در گفتگو با خبرنگاران بیان داشت، نیروهای ارتش روسیه در این شبه جزیره «استحکامات دفاعی جامع و مدرن» ایجاد کرده و نیرو ها و تجهیزاتی «فراتر از حد کافی» را با هدف دفع حمله احتمالی اوکراین در اختیار دارند.

به نوشته خبرگزاری «پرس اسوسیشن» او خاطر نشان کرد: «ما نمی‌توانیم دشمن را دست کم بگیریم اما ما قطعا می‌توانیم بگوییم که آماده هستیم و هیچ فاجعه ای وجود نخواهد داشت.»

هشدار جدی اوکراین به روسیه/ به زودی غافلگیرتان می کنیم

این اظهارنظرهای او چند روز بعد از آن مطرح شد که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین تهدید کرد که قصد بازپس‌گیری شبه جزیره کریمه در دریای سیاه که در سال ۲۰۱۴ به روسیه پیوست را دارد.

آکسیونوف ماه نوامبر گذشته شروع یک عملیات استحکام مواضع دفاعی در شبه جزیره کریمه را بدون ارائه جزئیات بیشتری اعلام کرد. او در یک نشست امنیتی به ریاست «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در ماه فوریه درباره این عملیات گفت که تا ماه آوریل به پایان می‌رسد.

به نوشته خبرگزاری پرس اسوسیشن، تصاویر ماهواره‌ای که چند روز پیش منتشر شدند یک مجموعه از کانال ها و دیگر استحکامات دفاعی حفر شده در نزدیکی شهر «مدودیوکا»، شهر کوچکی در نزدیکی یک گذرگاه بین شبه جزیره کریمه و اوکراین، را نشان دادند. این استحکامات حاکی از برآورد روسیه درباره حمله احتمالی اوکراین به آنجا است.

تحلیلگران نظامی اعلام کرده‌اند طبق انتظار آنها، کی‌یف مترصد استفاده از خوب شدن شرایط آب‌وهوا برای به دست گرفتن ابتکارعمل جنگ بوده و قصد به کارگیری مجموعه تسلیحات جدیدی شامل تانکها که از غرب دریافت کرده و سربازانش که به تازگی توسط غرب آموزش دیدند را دارد.

از سوی دیگر نیروهای اوکراینی احتمالا با نیت عبور از یک کریدور زمینی بین روسیه و کریمه، تلاش خواهند کرد از مبدا «زاپوریژیا» به سمت «ملیتوپول» و دریای آزوف بروند.

کرملین تاکید کرده، کی‌یف باید حاکمیت مسکو بر شبه‌جزیره کریمه و الحاق چهار استان سابق اوکراین به روسیه شامل «دونتسک»، «لوهانسک»، «خرسون» و «زاپوریژیا» را به رسمیت بشناسد.

اوکراین با تهدید به اینکه قصد دارد روسها را از همه مناطق تحت کنترل آنها بیرون براند مانع برگزاری هرگونه مذاکرات با مسکو شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید