درخواست فوری چین از آمریکا درباره فعالیت‌های بیولوژیکی واشنگتن

کدخبر: ۵۶۶۹۴۶
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن از واشنگتن خواست که درباره فعالیت‌های بیولوژیک نظامی خود در کشورهای دیگر توضیح دهد.
درخواست فوری چین از آمریکا درباره فعالیت‌های بیولوژیکی واشنگتن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه گفت که پکن از آمریکا خواسته است که فعالیت‌های بیولوژیک نظامی خود را در کشورهای دیگر توضیح دهد و به تعهدات بین المللی در این زمینه عمل کند.

سفر بورل به چین به تعویق افتاد

اسپوتنیک گزارش داد، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک جلسه مطبوعاتی در پکن گفت: ما مجدداً از آمریکا می‌خواهیم که تعهدات بین المللی خود را صادقانه رعایت کند و توضیحات جامعی در مورد فعالیت‌های بیولوژیک نظامی خود در داخل و خارج از کشور ارائه دهد.

پیش از این دومای روسیه، برنامه تسلیحات بیولوژیک آمریکا را بزرگترین خطر علیه زیست بشری عنوان و اعلام کرد این برنامه در سال‌های اخیر توسعه یافته و تهاجمی‌تر شده است.

به گزارش ایرنا,، کمیسیون دومای روسیه برای تحقیق درباره آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در اوکراین در گزارشی اعلام کرد: واشنگتن در حال ساخت سلاح‌های بیولوژیکی مبتنی بر ژنوم انسان در کل جهان است که می‌تواند آسیب‌هایی مشابه با «زمستان هسته‌ای» را به دشمن وارد کند.

براساس گزارش کمیسیون پارلمان روسیه، تسلیحات بیولوژیک ساخت آمریکا قادر هستند تا علاوه بر انسان‌ها، حیوانات و حتی محصولات کشاورزی را نیز از بین ببرند تا به دشمن از نظر اقتصادی، آسیب‌های غیرقابل جبران وارد شود.

افشاگری جنجالی از پرونده ۱۱ سپتامبر / برخی از هواپیماربایان ماموران سیا بودند

کمیسیون تحقیقاتی پارلمان روسیه، امکان استفاده مخفیانه از سلاح‌های بیولوژیک به عنوان محصولات صنعتی کاملا صلح آمیز را نگران کننده خواند.

این گزارش تصریح کرد: علاوه بر خطرات سلاح‌های بیولوژیکی جدید، خطر استفاده از سلاح‌های زیستی سنتی مثل آبله، سیاه زخم و طاعون کماکان باقی است بدون اینکه بتوان منشا آن را پیدا کرد.

دومای روسیه، برنامه تسلیحات بیولوژیک آمریکا را بزرگترین خطر علیه امنیت بیولوژیک جهان ارزیابی کرد و افزود: برنامه تسلیحات بیولوژیک آمریکا در سال‌های اخیر نه تنها محدود نشده بلکه تهاجمی‌تر شده است.

گزارش کمیسیون دومای روسیه حاکی از این است که سلاح‌های بیولوژیک جدید مورد مطالعه توسط پنتاگون برخلاف برنامه‌های سنتی، مبتنی بر عوامل بیمارکننده ناشناخته با نرخ بالای مرگ و میر هستند که دوره نهفتگی بالایی دارند و به دلیل شباهت به بیماری‌های معمول، دیرتر شناسایی می‌شوند.

نمی خواهیم اولین کشوری باشیم که سلاح در فضا مستقر می‌کنیم

دومای روسیه، وجود آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در آفریقا، آسیا، قفقاز، قزاقستان و اوکراین زمینه را برای جمع آوری اطلاعات زیرساخت‌های بیولوژیک کشورهای میزبان فراهم کرده است.

ایگور کریلوف رئیس نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه نیز امروز چهارشنبه از بررسی ۲۴۰ عامل بیماری زای یافت شده در چهار آزمایشگاه اوکراین از جمله عوامل بیماری وبا و سیاه زخم خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید