سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

گام جدید ایران و عربستان در پی توافق / پیشنهاد جنجالی پایتون گیت به رئیسی!

کدخبر: ۵۶۶۹۹۵
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.
 گام جدید ایران و عربستان در پی توافق / پیشنهاد جنجالی پایتون گیت  به رئیسی!

به گزارش اقتصادنیوز، زمینه چینی درباره بازگشایی سفارت ایران و عربستان، مورد بررسی رسانه خارجی بود. همچنین پیشنهاد جنجالی یکی از اساتید دانشگاه به رئیسی درباره پایتون و اقدام جدید کنگره آمریکا علیه سپاه پاسداران از دیگر خبرهای مهم روز گذشته بودند که در این «بسته خبری اقتصادنیوز» به آنان اشاره شده است.  

شمارش معکوس برای بازگشایی سفارت ایران

در پی توافق ایران و عربستان، روز گذشته یک گروه از هیات فنی ایران وارد ریاض پایتخت عربستان شدند. 

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در این خصوص توضیح داد که هیأت ایرانی در دو گروه کاری در ریاض و جده اقدامات لازم را جهت راه اندازی سفارت و سرکنسولگری و نیز فعالیت نمایندگی‌ دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی انجام خواهد داد.

خبرگزاری رویترز با اشاره به این رویداد، گزارش داد که درهای سفارت ایران در عربستان در روز چهارشنبه برای اولین بار پس از هفت سال گشوده شده است.

از سوی دیگر، المیادین نیز با اعلام خبر سفر هیات ایرانی به ریاض نوشت: اخیرا یک هیات فنی از عربستان نیز برای انجام مقدمات بازگشایی سفارت این کشور در تهران و کنسولگری شان در مشهد به ایران آمد.

پیشنهاد عجیب پایتون به رئیسی

در نشست ابراهیم رئیسی با جمعی از اساتید دانشگاه با عنوان «دانشمندان یک درصد برتر جهان»  که در روز ۸ فروردین برگزار شده بود، یکی از حاضران در این جلسه به رئیسی پیشنهاد داد: با «شبکه جهانی پایتون»، ۴ سال آینده را می توانید پیش بینی کنید. این اظهار نظر واکنش هایی را در پی داشت.

آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات در این باره نوشت: کاش نشست رییس جمهور محترم با «جمعی از دانشمندان یک درصد برتر جهان» تلنگری باشد برای اصلاح جدی نظام رتبه‌بندی اساتید در دانشگاههای ایران.

همچنین، مهدی محمدی مشاور قالیباف در واکنش تندی گفت: ما مقصریم به خاطر سکوتمان در مقابل مزخرفات غیرعلمی و شبه علمی!

از سوی دیگر، سعید محمد در واکنش به پایتون گیت نوشت: جا دارد نهادهای مسئول جهت جلوگیری از این واقعه در کشور مراقبت ویژه نمایند.

در این میان، باید خاطرنشان کرد که  پایتون مجموعه جهانی نیست، بلکه فقط یک زبان برنامه نویسی کامپیوتر است که هر دانشجوی رشته کامپیوتر با آن آشنایی دارد.

مشمولان عفو رهبری

از سوی دیگر، دعوت وزیر خارجه ژاپن از امیرعبداللهیان برای سفر به توکیو، نامه نمایندگان آمریکا به اتحادیه اروپا علیه سپاه، ادعای رئیس سازمان سیا درباره برنامه هسته ای ایران و دیدار سفیر ایران با دستیار رئیس‌جمهور آذربایجان  از دیگر خبرهای مهم 24 ساعت اخیر بودند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید