مسکو مدعی شد؛ کنترل دو منطقه دیگر از باخموت به دست واگنر افتاد

کدخبر: ۵۶۷۴۹۷
اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شدیدترین درگیری‌ها در شهر باخموت ادامه دارد که در پی آن دو منطقه دیگر از به دست واگنر افتاد.
مسکو مدعی شد؛ کنترل دو منطقه دیگر از باخموت به دست واگنر افتاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت دفاع روسیه از تصرف بخش‌هایی دیگر از شهر باخموت به دست نیروهای روسی خبر داد.

محور گفت‌وگوی تلفنی زلنسکی و ماکرون چه بود؟

رویترز گزارش داد، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که گروه نظامی «واگنر» دو منطقه دیگر از شهر باخموت را تحت کنترل خود درآورده اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه تاکید شده است که در مسیر دونتسک، شدیدترین درگیری‌ها در شهر باخموت در جریان است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود یادآور شد که یگان‌های تهاجمی واگنر با موفقیت به پیشروی خود در باخموت ادامه داده و دو منطقه در حومه شمالی و جنوبی این شهر را به تصرف خود درآوردند.

«دنیس پوشیلین» رئیس منطقه دونتسک هفته گذشته اعلام کرد که نیروهای روسی در حال حاضر کنترل بیش از ۷۵ درصد شهر باخموت را در اختیار گرفته‌اند. این اظهارات در واکنش به ادعاهای طرف اوکراینی در خصوص تسلط بر بخش‌هایی از شهر باخموت صورت گرفت.

درخواست ضدروسی آلمان از اتحادیه اروپا

پیش از این الکساندر سیرسکی، فرمانده نیروی زمینی اوکراین مدعی شده که نیروهای روسیه در شهر راهبردی باخموت، به «استراتژی زمین سوخته» روی آورده و با حملات هوایی و بمباران، تمام ساختمان‌ها و مواضع را منهدم می‌کند!

از ابتدای عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، شهر باخموت در منطقه دونتسک، یکی از اهداف اصلی نیروهای روسیه بوده و به‌تازگی نیز به کانون درگیری‌ها بدل شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید